• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14
رئيس اسكودا در مراسم گردهمايی كانون وكلای خراسان

اتحاد و همبستگی تنها راه غلبه بر چالش‌های پیش روست

  • کد خبر : 36594
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
اتحاد و همبستگی تنها راه غلبه بر چالش‌های پیش روست
اتحاد و همبستگی تنها راه غلبه بر چالش‌های پيش روست / وكلا و حقوقدانان با نقش‌آفريني فعالانه و ارائه مشورت نهاد وكالت را ياری كنند / نهاد وكالت در اين روزهای دشوار در كنار مردم است

مراسم گردهمایی و تجدید دیدار سالیانه وکلای پایه یک و کارآموزان کانون وکلای دادگستری خراسان با حضور رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در مشهد برگزار شد. رئیس اسکودا در این جلسه ضمن تبریک سال نو، از تجدید دیدار با وکلای خراسان بعنوان استان میزبان حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و در عین حال یکی از قطب‌های تمدنی ایران بزرگ ابراز خرسندی نموده و ابراز امیدواری کرد، وکلای عضو این کانون، چنان که شایسته مردم بزرگ و شریف خراسان است، در ارائه خدمات حقوقی و وکالت توفیق داشته باشند.

دکتر کوشا در ادامه با مرور شرایط دشوار این روزهای نهاد وکالت، به چالش‌های پیش روی این نهاد اشاره کرد و گفت: در این شرایط دشوار اهمیت هم‌افزایی اتحاد و همبستگی بیشتر از همیشه است. عبور از این شرایط بدون همبستگی همه منتسبان به صنف وکالت و حتی فراتر از ان جامعه حقوقدانان و حقوق خوانده‌ها میسر نخواهد بود.

دکتر کوشا در ادامه از وکلا، حقوقدانان و سایر منتسبان به جامعه حقوقی کشور خواست با کنشگری فعالانه و ارائه مشورت نهاد وکالت را در عبور از چالش‌های پیش رو یاری دهند و با تقویت نقش‌آفرینی اجتماعی، در قوام‌بخشی به ارتباط وکلا و جامعه بکوشند.

رئیس اسکودا در بخش دیگری از سخنان خود، به رفع موانع برگزاری آزمون پذیرش کارآموزی وکالت اشاره کرد و با مرور سوابق این مسئله، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته توسط کانون‌ها و اتحادیه موانع موجود برطرف شده و آزمون ۳۰ تیرماه برگزار خواهد شد.

دکتر کوشا با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات پیش‌روی نهاد وکالت، مهمترین دغدغه شبانه‌روزی من موضوع آزمون بود، خاطرنشان کرد: مسئله آزمون به سرنوشت و زندگی شغلی یبش از ۸۰ هزار نفر از جوانان لایق این کشور ارتباط داشت و از همین رو، همواره نسبت به موانع موجود و تاخیرهای ناخواسته، غمگین و در عذاب بودم. از داوطلبان عزیز به دلیل تاخیرهای بوجود آمده و همچنین اضطراب و نگرانی که به آنها تحمیل شد، عذرخواهی می‌کنم. همچنین از یکایک این عزیزان، به دلیل اینکه با وجود دغدغه و نگرانی همواره دلسوز استقلال کانون بودند، تشکر می‌کنم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری، در ادامه به برخی موضوعات روز جامعه وکالت، از جمله مسئله ضرب و شتم وکلا در کشور اشاره کرد و ضمن ابراز نگرانی از تکرار چندباره این گونه حوادث، اذعان داشت: کانون‌های وکلا و اتحادیه بنا بر وظایف ذاتی خود حمایت از وکلا را در دستور کار دارند و در این زمینه اقدام لازم چه از سوی کانون‌ها و چه از سوی اتحادیه در جریان است و با جدیت پیگیری می‌شود.

دکتر کوشا با تاکید بر توجه به ریشه‌های این رویدادهای نامبارک، افزود: واقعیت این است که اینگونه حوادث با هجمه مستمر و تخریب یک‌طرفه‌ای که سالهاست علیه صنف وکالت در جریان است، بی ارتباط نیست. دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه از ریشه‌ها غافل نباشند و نسبت به ممانعت از اینگونه جریان‌سازی‌های غیرمنصفانه رسانه‌ای، خصوصا در رسانه‌هایی که با بیت‌المال اداره می‌شوند، اقدام کنند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا، در بخش پایانی سخنان خود، به برخی مسائل روز جامعه، خصوصا در حوزه اقتصاد اشاره و ضمن ابراز نگرانی از مشکلات معیشتی مردم، بر همبستگی جدی کانون‌های وکلا با آحاد تاکید کرد. دکتر کوشا با بیان اینکه کانون‌های وکلا نباید رسالت خود را صرفا درون‌صنفی تعریف کنند و مثل همیشه باید در کنار مردم باشند، گفت: نهاد وکالت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نهادهای صنفی ایران، همواره معتقد به کنشگری فعالانه در حوزه عمومی بوده و در شرایط فعلی نیز خود را در کنار و غمخوار مردم می‌داند.

رئیس اسکودا تسهیل دسترسی اقشار بی‌بضاعت به خدمات حقوقی و تقویت سازوکارهایی مثل معاضدت را از جمله اقدامات موثر حمایتی نهاد وکالت از مردم در شرایط فعلی دانست و خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری از نظام حکمرانی و ایفای نقش نظارتی متناسب با ذات سازمان‌های مردم‌نهاد، جزء شرح وظایف نهاد وکالت است و اهمیت این وظیفه امروز بیش از سنوات گذشته است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1.5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=36594
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 954 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما