• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
با حضور نمایندگان معاونت کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزرات امور خارجه و ریاست اتحادیه اتفاق افتاد

افتتاح مرکز پاسخگویی تلفنی مشاوره حقوقی اسکودا‌ برای ایرانیان خارج از کشور با همکاری وزارت امور خارجه

  • کد خبر : 33878
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
افتتاح مرکز پاسخگویی تلفنی مشاوره حقوقی اسکودا‌ برای ایرانیان خارج از کشور با همکاری وزارت امور خارجه

در راستای تفاهم نامه وزارت امور خارجه با اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) بمنظور مشاوره حقوقی رایگان به ایرانیان مقیم خارج از کشور، مرکز پاسخگویی تلفنی اسکودا با حضور تعدادی از مدیران و کارشناسان معاونت کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه افتتاح شد.

در این جلسه دکتر کوشا، رییس اتحادیه کانون های وکلا اظهار داشت :

به منظور اجرای تفاهم نامه فیمابین مقرر گردید با استفاده از وکلای مجرب و متخصص در حوزه‌های حقوق خصوصی، عمومی، کیفری به صورت هفته ای سه روز (دوشنبه،سه شنبه و چهارشنبه) از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ بعداز ظهر از طریق تماس با خط تلفن اختصاصی به شماره ۸۸۷۲۲۲۱۸-۰۲۱ به ایرانیان خارج از کشور مشاوره حقوقی داده شود. همچنین بهره گیری از ظرفیت کانون های استانی نیز در برنامه آتی اسکوداخواهد بود.

وی تاکید کرد، مکالمات ایرانیان با مرکز پاسخ گویی محرمانه خواهد بود و پاسخ های وکلای ما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 در ادامه نمایندگان معاونت کنسولی، مجلس و ایرانیان به تشریح ضرورت  استفاده از وکلای حقوقی در حوزه تجارت برای دفاع از حقوق ایرانیان در این بخش با توجه به تحریم‌های ظالمانه و خروج  آمریکا  از برجام و مشکلات متعدد ایرانیان در بازار کشورهای هدف، پیشنهاد تدوین کتاب راهنمای حقوقی _ قضایی توسط اتحادیه برای مراجعه و استفاده ایرانیان مقیم و معرفی آن با بهره گیری از ظرفیت سامانه پرسش و سایر امکانات معاونت کنسولی، مجلس  و ایرانیان با  هدف تعامل با ایرانیان خارج از کشور و حل مشکلات حقوقی و تغییر رویکرد  آنان نسبت به کشور، لزوم ارائه  خدمات مشاوره حقوقی به خانواده‌های زندانیان در داخل کشور، امکان برقراری ارتباط با کانون وکلای دیگر کشورها در جهت تسهیل امور حقوقی و قضایی، هم چنین استفاده از ظرفیت های شبکه‌های اجتماعی برای ارائه خدمات حقوقی توسط اتحادیه با در نظر گرفتن ملاحظات و تهدید های امنیتی، پرداختند.

شایان ذکر است این اقدام بمنظور تسهیل امورکنسولی و حقوقی ایرانیان مقیم خارج از کشور با ابتکار دکتر سجادی معاونت کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه و همکاری اتحادیه کانون وکلای ایران، انجام شده است.

در پی این اقدام، امید است حمایت برخی نهادها، خصوصا بنیاد تعاون قوه قضاییه برای رسیدگی به وضع خانواده‌های زندانیان ایرانی خارج از کشور نیز اخذ گردد تا بتوانند از آسیبهای جدی و معیشتی در امان بمانند.

 

دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

 

همچنین ببینید :

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=33878
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1374 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما