• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12
دکتر جعفر کوشا در افتتاحیه کارگاه آموزشی دو روزه روابط عمومی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور

تبیین چهره اجتماعی و خدمت‌رسانی نهاد وکالت

  • کد خبر : 37321
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
تبیین چهره اجتماعی و خدمت‌رسانی نهاد وکالت

روابط عمومی‌ها مسئولیت اجتماعی وکلا را ترویج کنند

نقش آفرینی وکلا در پیشگیری از جرم ضروری است

دکتر جعفر کوشا در افتتاحیه کارگاه آموزشی روابط عمومی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور با اشاره به ضرورت ارتقای ساختار، جایگاه و اثربخشی روابط عمومی‌ها، معرفی صحیح خدمات وکلای دادگستری به مردم و تبیین چهره اجتماعی و مدنی نهاد وکالت را ضروری دانسته و رویکرد علمی و تخصصی به روابط عمومی را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به اقتضای اطلاع رسانی شفاف و بهنگام و اقناعی در عصر ارتباطات اظهار داشت: سازمان روابط عمومی باید با رویکرد اثربخش هجمه‌ها علیه نهاد وکالت را پاسخ داده و در جهت تقویت مرجعیت نهاد وکالت و نقش آفرینی آن برای اصلاح و توسعه نظام حقوقی مبادرت نماید.

دکتر کوشا توصیف خدمات معاضدتی و دادخواهی‌های وکلا در عرصه خیر عمومی و منافع همگانی را ضروری دانسته و بیان داشت: شناسایی نارسایی‌های حقوقی و قضایی، مبارزه با فساد و نقض موازین دادرسی منصفانه با تبیین مبتکرانه و گویای روابط عمومی‌ها می‌تواند زمینه‌ای برای ترمیم و تقویت اعتماد عمومی به وکلا و نهاد وکالت باشد.

رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری کشور همبستگی و همکاری وکلا در جهت حمایت از حقوق عامه و گسترش عدالت و آزادی را مهم برشمرده و تاکید کرد: همکاری روابط عمومی‌ها در جهت پیشگیری از جرم، نفی خشونت، آموزش شهروندان، تسهیل دسترسی به وکیل و وکالت تخصصی می‌تواند گامی بلند برای تحقق عدالت قضایی و توسعه حقوقی در کشور باشد.
وی با انتقاد از رویکرد تخریبی برخی رسانه‌ها که بصورت سازمان‌مند چهره خدوم وکلای دادگستری را مشوش جلوه می‌دهند تصریح کرد: اشتراک ایده‌های کنشگران روابط عمومی برای خنثی کردن عملکرد این رسانه‌های محرب ضرورت دارد.

در ادامه این جلسه آقای کامبیز نوروزی -وکیل و روزنامه نگار- نیز با اشاره به ضرورت توجه به زبان حقوقی برای ارتباط کانون‌های وکلا با شهروندان، آموزش و ابزار مناسب برای انتقال پیام‌های حقوقی به مردم را مورد تاکید قرار داد.

وکیل صالح نقره‌کار نیز با تاکید بر نگاه راهبردی به روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی نباید توجیه‌گر وضع موجود یا وسیله ارتقای هیات مدیره‌ها باشد، بلکه چهره مردمی وکالت را تقویت و در مبارزه با فساد اهتمام نماید.

گفتنی است کارگاه آموزشی روابط عمومی با حضور دکتر ضیایی‌پور در نوبت عصر در حال برگزاری می‌باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=37321
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1080 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما