• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
نائب رئیس اسکودا در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای یزد:

تغییر ملاک پذیرش کارآموز وکالت از نمره به تراز، مرگ صلاحیت علمی است

  • کد خبر : 37053
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
تغییر ملاک پذیرش کارآموز وکالت از نمره به تراز، مرگ صلاحیت علمی است
قانون تسهیل، معیار علمی وکلا را از بین می‌برد

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای یزد، نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مراسم تحلیف کارآموزان کانون وکلای یزد ضمن تبریک به ایشان گفت: درحال حاضر اوضاع وکالت در کشور مناسب نیست و در یک برهه بد تاریخی قرار گرفته‌ایم، چرا که تخصص و معیار علمی در حال حذف شدن است و معیارهایی که هیچگاه سابقه نداشته، در نهاد وکالت درحال رخنه است.

کیانی افزود: نمایندگان مجلس با تصویب قانون تسهیل مدعی هستند ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت باید حذف و معیار علمی بایستی به عنوان یک معیار تعیین کننده در جذب کارآموزی جاری و ساری شود. بحثی که در قانون مطرح شد معیار و فرمولی بود که افرادی که نمره پیش بینی شده را به دست بیاورند، به عنوان کارآموز وکالت مشغول به کار می‌شوند؛ که به یکباره نمایندگان مجلس با یک بیانیه اعلام کردند که منظور از نمره، نمره تراز شده است که این به معنی مرگ معیار علمی کشور است.

نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران اضافه کرد: اگر نمره را اعمال کنند صلاحیت خیلی افراد تایید نمی‌شود، بنابراین باید در این معیار دخل و تصرفی داشته باشند؛ متاسفانه امروز نمایندگان مجلس با یک بیانیه معیار پذیرش را از نمره به تراز تبدیل کردند و دخل و تصرف نمره به تراز هدفی جز نابودی علم و صلاحیت علمی و تخصصی ندارد.

کیانی خاطرنشان کرد: درخواست ما از نمایندگان مجلس این است به آنچه نوشته‌اید احترام بگذارید، زیرا وقتی قانونی را تصویب می‌کنید که هنوز جوهر ابلاغ آن خشک نشده، محتوای آن را با بیانیه‌ای تغییر می‌دهید،انتظار این را نداشته باشید مردم قانونمند باشند.
  
وی گفت: از مقامات قضایی درخواست داریم دغدغه قضات را در مورد موضوعی که ارتباط مستقیم با حقوق مردم دارد، به نمایندگان مجلس مطرح کنند.
نایب رئیس اسکودا افزود: متاسفانه برخی از نمایندگانی که تخصص، تحصیلات حقوقی، سابقه قضایی و سابقه وکالتی ندارند، نظام حقوق کشور را تغییر می‌دهند.
 
کیانی در پایان با اشاره به اینکه تک تک شما جوانان سرمایه‌های کانون‌های وکلای دادگستری هستید افزود: مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش شما کارآموزان قرار می‌گیرد تا از استقلال و معیارهای علمی کانون وکلای دادگستری محافظت کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 2.4]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=37053
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1492 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما