• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
23
اخبار کانون های وکلا

حضور وکلاء در کدام پرونده ها بیشتر است؟ / ارائه معاضدت حقوقی رایگان به مردم

  • کد خبر : 33245
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲:۱۹
حضور وکلاء در کدام پرونده ها بیشتر است؟ / ارائه معاضدت حقوقی رایگان به مردم
رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: مردم بیشتر در دعاوی حقوقی وکیل می‌گیرند، چرا که این موارد تخصصی‌تر است و در این گروه دعاوی نیز موارد مربوط به اراضی و اختلافات ملکی فراوانی بیشتر را در استان کرمان دارد.

علی خواجوئی راد امروز چهارم اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخاب هیت مدیره کانون وکلا هر دو سال یک بار با برگزاری انتخابات، تغییر می‌کند و امسال انتخابات کانون ۲۵ دی ماه با رعایت پروتکل.های بهداشتی برگزار شد و بیش از ۴۰۰ نفر از وکلای استان کرمان در انتخابات کانون شرکت کردند.

وی با اشاره به هفتم اسفند سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل افزود: استقلال به معنای عصیان گری نیست و در واقع ساز و کار به نحوی است که نحوه کار وکیل مستقل از دادگاه‌ها باشد.
خواجویی راد تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶۰ نفر عضو کانون وکلای دادگستری استان کرمان هستند که برای نخستین بار در سال جاری تمدید پروانه وکالت همکاران به صورت الکترونیکی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۱۰۰ نفر از همکاران ما پروانه وکالت خود را تمدید کرده‌اند که این مسئله نیاز به آسیب شناسی دارد، بیان کرد: این تصور وجود دارد که وکلا وضعیت مالی خوبی دارند اما همه وکلا اینطور نیستند و می.توان گفت شاید ۳۰ درصد از این افراد به دلیل مسائل مالی پروانه خود را تمدید نکرده‌اند.

 رییس هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: رسیدگی به برخی جرائم بدون حضور وکیل قانونی نیست و انتخاب وکیل تسخیری در کرمان به دو صورت انجام می‌شود یا برخی از دادگاه‌ها وکیل معرفی می‌کنند و یا برخی با کانون مکاتبه کرده و از همکاران وکیل ما استفاده می‌کنند که در این زمینه در سال جاری ۲۴۱ مورد همکاری وکلا را در پرونده‌های وکالت تسخیری داشته‌ایم.

وی درباره فراوانی حضور وکلاء در پرونده‌های قضائی در استان کرمان افزود: مردم بیشتر در دعاوی حقوقی وکیل می‌گیرند چراکه این موارد تخصصی‌تر است و در این گروه دعاوی نیز موارد مربوط به اراضی و اختلافات ملکی فراوانی بیشتر را در استان کرمان دارد.

خواجویی راد با اشاره به نظارت بر کار وکلا تصریح کرد: در سال ۹۸ دو مورد ابطال پروانه وکالت در استان صورت گرفته است و امسال موردی نبوده و در مجموع جامعه وکلای کرمان از پاک دست ترین‌ها هستند.

وی در ادامه درباره فعالیت موسسات حقوقی اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات سال قبل منجر به حکم دیوان عدالت اداری شد که براساس آن موسسات حقوقی برای هرگونه تغییر در اساسنامه باید از کانون وکلا مجوز بگیرند و برای ایجاد موسسه نیز مجوز از کانون بگیرند و اکثریت افراد هر موسسه وکیل یا کارآموز باشند.

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: در صورت موارد تخلف، کانون می‌تواند مجوز موسسه را باطل کند و رسیدگی به تخلفات به عهده کانون است.

وی با اشاره به اینکه تلاش این است کمیسیون ماده ۵۵ را بیشتر فعال کنیم، افزود: اولویت ما برخورد با افرادی است که تظاهر به وکالت می‌کنند چراکه این وارد برای مردم معضل درست می‌کنند.

در ادامه مجید شعبانی نائب رییس کانون وکلای استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: برای گرامیداشت هفتم اسفند(روز وکیل) برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ارائه معاضدت حقوقی رایگان به مردم، دیدار با رییس کل دادگستری استان کرمان، حضور در گلزار شهدای کرمان، حضور در گفت و گوی ویژه خبری برای ارائه عملکرد کانون و … از جمله برنامه.های در نظر گرفته شده در برای هفتم اسفند در کرمان است.

شعبانی تصریح کرد: روز وکیل برای معرفی نهاد وکالت و مخاطرات این شغل به جامعه است و اگر وکیل در مقام دفاع و احقاق حق برنیاید، حق جامعه ضایع می‌شود و علی رغم مخاطراتی که وجود دارد، وکلا در راه عدالت و احقاق حق گام برمی‌دارند.

وی بیان کرد: وکیل با مطالعه دقیق پرونده و تخصصی که دارد با لوایحی که به دادگاه می‌دهد، درصد موفقیتش چشمگیر است و نقش وکیل در دادرسی‌ها در ایران مثبت می.بینیم.

 

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمان

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=33245
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1459 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما