• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
36
سنجر فخری، رئیس صندوق حمایت وکلای دادگستری سراسر کشور در مصاحبه ای با روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز مطرح کرد :

دیگر نیازی به خرید و استفاده از دستگاه POS برای دفاتر وکالت نیست

  • کد خبر : 33419
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
دیگر نیازی به خرید و استفاده از دستگاه POS برای دفاتر وکالت نیست

سنجر فخری رئیس و مدیر عامل صندوق حمایت وکلای دادگستری در مراسم رونمایی از سامانه طراحی شده برای وکلای دادگستری به جای دریافت دستگاه POS گفت: به موجب قانون سامانه فروشگاهی که در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید، کلیه مشاغل باید در سامانه فروشگاهی ثبت نام کنند به گونه‌ای که این سامانه بتواند صورتحساب مالیاتی را صادر کند. در سال گذشته و ابتدای امسال چندین جلسه با مسئولین امور مالیاتی در سال گذشته به همراه دکتر عیسی امینی و امسال نیز به همراه دکتر جلیل مالکی داشتیم ، در نهایت قرار شد سامانه‌ای طراحی کنیم برای اینکه وکلا از داشتن دستگاه POS در دفاتر معاف بشوند. به همین علت هیات مدیره صندوق حمایت وکلای دادگستری تصمیم گرفت مسئولیت این امر مهم را به عهده بگیرد.

ایشان ادامه داد: هیات مدیره با یک شرکتی که در زمینه پرداخت الکترونیکی فعال و دارای مجوز است وارد مذاکره شد و پس از جلسات متعدد منتج به انعقاد تفاهم نامه‌ای شدیم که این شرکت برنامه‌ای را طراحی کند که مورد تایید سازمان امور مالیاتی باشد. این کار صورت گرفت و به فوریت سامانه پس از جلسات متعدد فنی و اداری، طراحی شد و مورد تایید سازمان امور مالیاتی و مدیریت تنظیم مقررات قرار گرفت و گواهی تایید سامانه را دریافت کرده ایم و آماده بهره برداری است، که امروز ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ رونمایی شد.
فخری گفت: جزئیات مربوط به این سامانه را متعاقبا اعلام خواهیم کرد اما مقدمتا عرض می کنم پس از ثبت نام در این سامانه دیگر نیازی به دریافت دستگاه POS نیست.
این سامانه به سامانه مالیاتی کشور وصل است وکلا در همین سامانه ای که طراحی شده درمقابل حق الوکاله ای که دریافت می کنند، می توانند صورتحساب دریافت کنند و همچنین موکلین نیز می توانند بابت وجوه واریزی برای حق الوکاله صورتحساب دریافت کنند و دیگر نیاز به دستگاه های POS و دستگاه های کارتخوان جانبی نیست و همه خدمات ارائه شده در این سامانه ثبت می‌باشد.
رئیس صندوق حمایت وکلای سراسر کشور گفت: طراحی این سامانه هیچ هزینه‌ای برای صندوق حمایت و وکلا نداشته است. فقط حق عضویت بسیار اندکی که احتمالا حدود ده هزار تومان می‌باشد برای ثبت نام در این سامانه نیاز است که سالانه بوده و رقم قابل توجهی نیست. امیدواریم همه همکاران بتوانند از این سامانه استفاده کنند و مشکلات خرید و دریافت دستگاه های pos را نداشته باشند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.8]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=33419
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 2148 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما