• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

صدور دستور قضایی برای توقف اعلام نتایج آزمون وکالت سال ۹۱

  • کد خبر : 1552
  • ۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۴

بازپرس شعبه دوم دادسرای خارک که پرونده قضایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در آن مفتوح است، از صدور دستور توقف اعلام نتایج آزمون وکالت سال ۹۱ خبر داد.   قاضی فاضل مفاخری در گفت و گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره دلایل قضایی احتمالی در تاخیر اعلام نتایج آزمون وکالت سال ۹۱ […]

بازپرس شعبه دوم دادسرای خارک که پرونده قضایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در آن مفتوح است، از صدور دستور توقف اعلام نتایج آزمون وکالت سال ۹۱ خبر داد.

 

قاضی فاضل مفاخری در گفت و گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره دلایل قضایی احتمالی در تاخیر اعلام نتایج آزمون وکالت سال ۹۱ گفت: دستور توقف اعلام نتایج آزمون وکالت سال جاری از سوی این شعبه صادر شده است.

 

وی هم‌چنین با تکذیب برخی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر برکناری ناگهانی و انتقالش به دادگاه انقلاب به دلیل فشارهای بیرونی، ادامه داد: بنده هم‌چنان بازپرس شعبه دوم ناحیه ۶ در دادسرای خارک هستم.

 

بازپرس شعبه دوم دادسرای خارک از توضیح درباره‌ی دلایل صدور دستور توقف اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۱ خودداری کرد.

 

مفاخری در پایان درباره این که تکلیف داوطلبانی که در آزمون وکالت شرکت کرده‌اند و منتظر اعلام نتایج هستند چه می‌شود؟ گفت: داوطلبان پاسخ زحمات و امیدشان را از کسانی که آنها را ناامید کرده‌اند، بگیرند.

 

پیش از این و همزمان با برگزاری آزمون وکالت سال ۹۱، با طرح شکایتی در دادسرای خارک علیه اتحادیه‌ی سراسری کانون های دادگستری ایران(اسکودا) و کانون وکلای مرکز این احتمال مطرح شده بود که حتی آزمون وکالت سال ۹۱ برگزار نشود.

 

به نظر می‌رسد مباحث حقوقی مطرح شده پیرامون طرح این شکایت و تبعات قضایی آن همچنان ادامه دارد، به گونه‌ای که حتی در مقطعی اعلام شد که دستور پلمب دفتر اتحادیه‌ی وکلا صادر شده اما بنابر دلایلی به صورت مقطعی از اجرای آن خودداری شده است.

 

نتایج آزمون وکالت سال ۹۱ کانون‌های وکلای دادگستری براساس پیش‌بینی مسوولان اسکودا و برنامه‌ریزی‌های سازمان سنجش، قرار بود روز یک‌شنبه سوم دی اعلام شود.

 

علی مندنی پور رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران نیز پیش از این در این باره به ایسنا گفته بود که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها و عدم صدور دستور قضایی برای انتشار نتایج آزمون وکالت، اعلام این نتایج با تاخیر مواجه شده است.

 

آزمون وکالت سال ۹۱، در ۱۹ آبان ماه برگزار شده بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1552

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما