• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
18
رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان

وکلا با عملکرد حرفه‌ای واخلاقی، خط بطلانی بر هجمه‌های غیر قانونی و نادرست علیه حرفه وکالت بکشند

  • کد خبر : 35623
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
وکلا با عملکرد حرفه‌ای واخلاقی، خط بطلانی بر هجمه‌های غیر قانونی و نادرست علیه حرفه وکالت بکشند
رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان اخلاق حرفه ای را از تاکیدات مهم کانون های وکلای دادگستری عنوان نمود و توصیه کرد: با عملکرد حرفه‌ای واخلاقی، خط بطلانی بر هجمه‌های غیر قانونی و نادرست علیه حرفه وکالت بکشند.

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمان، جلسه توجیهی و تعیین حوزه اشتغال پذیرفته شدگان کارآموزان وکالت سال ۱۳۹۹ در سالن اجتماعات کانون وکلای دادگستری با حضور اعضای هیأت مدیره کانون تشکیل گردید.

علی خواجوئی راد در ابتدای این جلسه، ضمن عرض خیر مقدم به کارآموزان جدید به عرصه حقوق دفاعی مردم،  بیان کرد: متأسفانه با توجه به وضعیت بهداشتی و شیوع ویروس کرونا در کشور، آزمون وکالت  سال ۹۹ با تأخیر برگزار گردید اما کانون وکلای کرمان تمام تلاش خود را جهت جبران مافات و گذراندن سریع‌تر این دوره کارآموزی خواهد نمود.

خواجوئی راد با تأکید بر تلاش کانون‌ها مبنی بر اینکه دوره بازآموزی و تطبیق مقرراتی که در دانشگاه سپری شده در عمل نیز صورت گیرد و به سمت پویایی پیش رود بیان نمود: علی رغم اینکه کانون‌های وکلای دادگستری از هیچ بودجه دولتی برخوردار نیستند اما از محل حق عضویت وکلا، دوره‌های آموزشی متعددی برگزار می‌نمایند.

وی در این نشست پس از سخنرانی با محوریت جایگاه نهاد وکالت و نقش وکیل در دفاع از حقوق مردم، تبیین وظایف وکلا به عنوان مدافعان حق  ولزوم رعایت اصول و اخلاق حرفه‌ای، بر تمرکز فعالیت در این دوره به منظور بهره گیری از دوره‌های آموزشی و انجام تکالیف مطابق نظامات کانون وکلا تأکید کرد و افزود: یکی از انتقادات  موجود درفعالیت های کانون عدم حضور همکاران در شهر محل اشتغال است و لازم است به وکالت نه به عنوان یک شغل بلکه به عنوان وظیفه صنفی بنگرید و لازم نیست در آن محل سکونت داشته  باشید بلکه فقط کافی است امور وکالتی خود را در آن محل متمرکز و در معیت دادگاه به مشکلات حقوقی مردم رسیدگی کنید.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان اخلاق حرفه ای را از تاکیدات مهم کانون های وکلای دادگستری عنوان نمود و توصیه کرد: با عملکرد حرفه‌ای واخلاقی، خط بطلانی بر هجمه‌های غیر قانونی و نادرست علیه حرفه وکالت بکشند و در دفاع از حق مردم و حاکمیت قانون و اجرای عدالت، بکوشند چرا که آنچه باعث موفقیت در این حرفه مقدس می‌شود رعایت مبانی اخلاقی همچون صداقت و راستگویی، انصاف و برابری، امانتداری، وفاداری و احساس مسئولیت اجتماعی است.

در ادامه این جلسه، بر اساس رتبه پذیرفته شدگان و با حق انتخاب به آنان، شهر محل اشتغال هر یک از کارآموزان تعیین شد تا پس از انجام امور مقدماتی، پروانه کارآموزی وکالت برای آن‌ها صادر گردد.

شایان ذکر است در آزمون ورودی کانون ‌های وکلای دادگستری یک هزار و ۸۸۲ داوطلب متقاضی پروانه وکالت از کانون کرمان بودند که از بین آن‌ها ۱۰۰ نفر پذیرفته شدند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=35623
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1322 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما