• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
30
ابراهیم کیانی نایب رئیس اسکودا در نشست خبری

آزمون وکالت حذف نشده است و حذف هم نمی‌شود

  • کد خبر : 34134
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
آزمون وکالت حذف نشده است و حذف هم نمی‌شود

دکتر ابراهیم کیانی در نشست خبری روز یکشنبه ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۰ درباره حواشی و شایعات مطرح شده مبنی بر حذف آزمون وکالت با استناد به طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب و کار در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید افزود: چیزی به نام حذف آزمون وجود ندارد و کانون‌ها اجازه چنین کاری را نمی‌دهند، زیرا دانشگاه‌ها معیار مناسبی برای جذب (دانشجوی حقوق) ندارند.

وی گفت: برخی از روی کج فهمی یا با انگیزه‌های نادرست این شایعه را در فضای مجازی منتشر کرده اند که براساس طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب و کار در کمیسیون جهش تولید، آزمون وکالت حذف شده است در حالی که تمام این مطالب کذب است و رد می‌شود و در هیچ جا چنین مطلبی ذکر نشده و آزمون وکالت حذف نخواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایرانی با بیان اینکه کانون‌های وکلا اجازه حذف آزمون را نخواهند داد افزود: به طور قطع در هیچ طرح و قانونی آزمون وکالت حذف نخواهد شد و بحث‌های مطرح شده درباره این موضوع نیز این است که معیار در پذیرش و آزمون وکالت ظرفیت عددی یا نصاب علمی باشد.
وی گفت: نمایندگان مجلس نیز در طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار همین موضوع را مد نظر قرار داده اند.

کیانی افزود: ما معتقدیم که اگر قرار باشد پذیرش با نصاب علمی باشد، این نصاب باید با استاندارد‌های معمول تطابق داشته باشد؛ بنابراین چیزی به نام حذف آزمون یا صدور پروانه وکالت از طرف هیات مقررات زدایی، نه خواست نمایندگان مجلس است و نه چنین چیزی مطرح است.

 

همچنین ببینید: آیین نامه تازه تصویب استقلال کانون وکلا قابلیت اجرایی ندارد / طرفدار گفت‌وگو و تعامل و البته اجرای قانونمند مصوبات هستیم

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 2.6]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=34134
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 3505 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما