• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

آغاز به کار سامانه پذیرش تغییرات شرکت ها و موسسه غیر تجاری

  • کد خبر : 2935
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹

تهران-مدیرکل ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد واملاک کشور از آغاز به کار سامانه پذیرش صورتجلسه تغییرات شرکتها و مؤسسات غیر تجاری از ابتدای مرداد ماه سال جاری خبر داد. «مرتضی ادب»‌ گفت: از این پس متقاضیان به جای مراجعه حضوری به اداره کل ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری می توانند ازطریق اینترنت […]

تهران-مدیرکل ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد واملاک کشور از آغاز به کار سامانه پذیرش صورتجلسه تغییرات شرکتها و مؤسسات غیر تجاری از ابتدای مرداد ماه سال جاری خبر داد.

«مرتضی ادب»‌ گفت: از این پس متقاضیان به جای مراجعه حضوری به اداره کل ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری می توانند ازطریق اینترنت و با مراجعه به نشانی اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir یا پورتال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی www.ssaa.ir صورتجلسه تغییرات شرکتها و مؤسسات غیرتجاری را دریافت کنند.
وی برخی از مزایای این طرح را کاهش مراجعات حضوری، استاندارد سازی تنظیم صورتجلسات، امکان دسترسی به آخرین وضعیت صورتجلسه ابرازی از طریق سامانه و پیام کوتاه، پیش بینی راهنماهای متناسب با تصمیمات متعدد در جهت ارایه مدارک مورد نیاز و امکان تأیید متن پیش نویس آگهی توسط ذی سمت به منظور جلوگیری از ایرادات احتمالی پس از صدور آگهی برشمرد.
ادب در ادامه گفت:‌ تمرکز عمده فعالیت های اقتصادی و عملیات ثبت شرکت در تهران و به اقتضای این امر ثبت انواع صورتجلسات برای شرکتها و مؤسسات غیرتجاری به عنوان یکـی از خدمات دارای درخواست بـیشمار در حوزه ثبت شرکتها تلقی می شود و به طبع افزایش مراجعات مردمی را به همراه دارد.
وی گفت:‌برای کاهش مراجعات و جلوگیری از هزینه های بیشمار و سایر عوارضی که به دنبال دارد ، راه اندازی این سیستم به عنوان یکی از برنامه های سازمان ثبت اسناد واملاک کشور و تکالیف اسناد فرادستی از جمله برنامه پنجم توسعه ، در دستور کار قرار داشته و با تلاش های صورت گرفته هم اکنون اجرایی شده است .
ادب، ارایه خدمات در فضای مجازی را به عنوان راهبرد اصلی برای بهینه سازی فرایندها و تسریع و تسهیل خدمات برای متقاضیان و حرکت به سمت مکانیزاسیون کامل ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری برشمرد.
وی اظهار داشت: قبل از فعالیت سامانه پذیرش صورتجلسه تغییرات شرکتها و مؤسسات غیرتجاری ، روزانه بیش از ۷۰۰ درخواست و مراجعه حضوری به این اداره کل صورت می گرفت که با راه اندازی این سامانه این تعداد از مراجعات به نحو چشمگیری کاهش یافته است.
مدیر کل ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد واملاک کشور افزود: پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه یاد شده و گرفتن تأییدیه پذیرش، متقاضیان باید نسخه های اصلی صورتجلسات تنظیمی و ضمایم آنها را حداکثر ظرف سه روز کاری از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس یاد شده در تأییدیه پذیرش ارسال کنند.
به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ،وی از متقاضیان ثبت صورتجلسه تغییرات خواست از مراجعه حضوری به منظور تحویل مدارک خودداری کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=2935
  • 1141 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آغاز به کار سامانه پذیرش تغییرات شرکت ها و موسسه غیر تجاری بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما