• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
رئیس‌کل دادگستری استان مازندران:

اجرای عدالت در عملکرد دستگاه قضایی و وکلای دادگستری متجلی است

  • کد خبر : 37802
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
اجرای عدالت در عملکرد دستگاه قضایی و وکلای دادگستری متجلی است

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران: ما در دادگستری استان مازندران ارتباط خوبی با کانون وکلای دادگستری مازندران داریم و آن را یار و یاور مردم می‌دانیم و قطعاً بهتر از این عمل خواهند کرد.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در مراسم افتتاحیۀ چهل‌وهفتمین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، که چهارشنبه در بابلسر برگزار شد، بیان کرد: ما همیشه چه به‌عنوان قاضی و چه وکیل دادگستری در این روزگار در امر وکالت اشتغال داریم و همۀ ما امورمان را به خدایی واگذار می‌کنیم که مشکلات ما را حل می‌کند، جزا و پاداش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه موضوع وکالت به پیش از اسلام برمی‌گردد گفت: امروزه وکالت به یک موضوع مهم تبدیل گردیده و از هم تفکیک شده است. رسالت اصل ۱۵۶ قانون اساسی گسترش عدالت و مبارزه با ظلم و رسیدگی به شکایات و دعاوی است که جزء وظایف وکلا و همۀ کسانی که در حوزه عدلیه کار می‌کنند محسوب می‌شود.

اکبری با بیان اینکه خدا در سورۀ حدید قرآن کریم هدف از رسالت پیامبران قسط و داد فرموده است افزود: در این راستا، قوۀ قضاییه به‌تنهایی وظیفه‌مند نیست و وکلای دادگستری در این بین عدلیه را یاری می‌دهند. وی تصریح کرد: وکیل قاضی را برای تصمیم و رای عادلانه یاری می‌رساند و امروزه می‌بینیم این معاونت برای اجرای عدالت در عملکرد دستگاه قضایی و وکلای دادگستری متجلی است.

اکبری خاطرنشان کرد: وکیل و قاضی هر دو بر اجرای عدالت تاثیرگذارند، زیرا خیر اجرای حق و حد طبق روایات اسلامی از چهل شبانه‌روز  ریزش باران فایده‌مندتر است. وی با تاکید بر اینکه باید طوری باهم تعامل کنیم که احساس خوبی به اصحاب دعوا و جامعه دست دهد گفت: باید احساسی به اصحاب دعوا دست دهد که بگویند در پروندۀ من قاضی و وکیل عالمانه و عادلانه کار خود را انجام می‌دهند.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه این جلسات باید ما را به این هدف نزدیک کند افزود: سرعت توام با دقت را شعار و برنامۀ خود در رسیدگی به پرونده‌های قضایی می‌دانیم. وی ادامه داد: رسیدگی باید به هنگام باشد، چون شتاب و تاخیر در دادرسی درست نیست و منتظرگذاشتن اصحاب دعوا کار مطلوبی نیست.

اکبری در ادامۀ سخنرانی خود تاکید کرد: باید به امر پیشگیری و کاهش پرونده‌ها اندیشیده شود و با گفت‌وگو در بخش‌های مختلف جامعه، کاری انجام داد تا دعاوی کاهش یابد و در این بخش وکلای دادگستری نقش اصلی را دارند. 

وی همچنین از رفتار وکلا در جریان احترام به عدلیه و قضات تقدیر و تشکر کرد و افزود: باید به بهترین شکل کار خود را انجام دهیم تا رضایت مردم و خشنودی خداوند جلب شود.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=37802
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 507 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما