• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

احتمال بررسی لایحه وکالت در جلسه امروز دولت

  • کد خبر : 4745
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری از بررسی لایحه وکالت در جلسه امروز هیات وزیران خبر داد. عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: احتمالا در جلسه امروز هیات وزیران، بررسی لایحه وکالت در دستور کار دولت باشد. وی درباره طرح کاداستر گفت: از ۱۹ ماده، ۱۷ ماده‌ این […]

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری از بررسی لایحه وکالت در جلسه امروز هیات وزیران خبر داد.

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: احتمالا در جلسه امروز هیات وزیران، بررسی لایحه وکالت در دستور کار دولت باشد.

وی درباره طرح کاداستر گفت: از ۱۹ ماده، ۱۷ ماده‌ این طرح تصویب شد و ۲ ماده دیگر آن ایراد و اصلاحاتی دارد که پیشنهاداتی از سوی نمایندگان مجلس ارایه و این طرح به کمیسیون قضایی مجلس برگردانده شده است.

میرکوهی افزود: در جلسه امروز کمیسیون قضایی مجلس ایرادات این دو ماده بررسی خواهد شد و پیشنهادات آن روز سه شنبه سوم تیرماه به صحن مجلس می رود و ان‌شاءلله سه‌شنبه طرح کاداستر به تصویب مجلس برسد و به شورای نگهبان ارسال شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح کاداستر، برای کشور ضروری است، گفت: این طرح از وقوع جرایمی مانند زمین‌خواری، مشکلات و اختلافات ثبتی که بین مردم وجود دارد، اسناد متعارض و مشابهی که دست افراد مختلف است و از سوءاستفاده افراد سودجو از اراضی ملی، منافع طبیعی و دولتی جلوگیری می کند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری درباره لایحه تجارت که مجددا از سوی شورای نگهبان رد شده است، اظهار کرد: این لایحه به صورت اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسید و شورای نگهبان نسبت به این موضوع ایراد گرفت و اعلام کرد که ضرورت نداشته لایحه تجارت به صورت اصل هشتاد و پنجی به تصویب برسد و باید این لایحه در صحن مجلس مطرح شود و به تصویب برسد.

وی افزود: شورای نگهبان نسبت به ماهیت این لایحه ایراد نگرفته و فقط نسبت به اینکه لایحه از سوی کمیسیون قضایی و به صورت اصل هشتاد و پنجی به تصویب رسیده، ایراد گرفته است.

میرکوهی با بیان این که طرح جرم سیاسی در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس است، ادامه داد: این طرح در کمیسیون قضایی مجلس در دو جلسه بررسی شد و تقریبا بررسی این طرح رو به اتمام است و ان‌شاءلله به زودی به صحن مجلس می رود.

وی با اشاره به لایحه اجرای محکومیت‌های مالی گفت: این لایحه در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد، ولی شورا از این لایحه ایراد گرفت و اکنون بررسی لایحه مذکور در کمیسیون قضایی مجلس ادامه دارد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری درباره طرح دایمی شدن قانون سازمان بازرسی کل کشور گفت: این طرح در مجلس تصویب شد و با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شده و در حال حاضر در کمیسیون قضایی مجلس است و احتمالا در یکی دو هفته آینده بررسی این طرح به پایان می رسد و به صحن مجلس می‌آید.

میرکوهی با اشاره به لایحه پیشگیری از وقوع جرم که در مجمع تشخیص مصلحت نظام است، گفت: این لایحه مراحل نهایی خود را طی می کند و ان‌شاءلله به زودی به تصویب نهایی می‌رسد.

وی افزود: لایحه مذکور برای قوای سه گانه تکالیفی را تعیین کرده که در زمینه پیشگیری از وقوع جرم همکاری لازم را با قوه قضاییه داشته باشند و شورای پیشگیری از وقوع جرم در این لایحه با حضور مسئولان قوای سه گانه در نظر گرفته شده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=4745
  • 1276 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای احتمال بررسی لایحه وکالت در جلسه امروز دولت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما