• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14
دکتر جعفر کوشا در آیین افتتاح سامانه اورژانس وکیل در کانون وکلای دادگستری استان قزوین:

اقشار آسیب پذیر جامعه باید در تقنین، قضا و اجرا مورد حمایت قرار گیرند

  • کد خبر : 37289
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
اقشار آسیب پذیر جامعه باید در تقنین، قضا و اجرا مورد حمایت قرار گیرند

آیین افتتاح سامانه اورژانس وکیل در کانون وکلای دادگستری استان قزوین برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اسکودا، سامانه اورژانس وکیل طی مراسمی با حضور دکتر جعفر کوشا، رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و روسای کانون‌های مرکز، آذربایجان غربی و قم و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر غضنفرآبادی، رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، افتتاح شد.
رییس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران در این مراسم با تاکید بر ضرورت حمایت‌های قضایی از اقشار آسیب‌پذیر کشور، گفت: اقشار آسیب پذیر جامعه مانند معلول جسمی، زن سالخورده و کودک باید در تقنین، قضا و اجرا مورد حمایت قرار گیرند.

دکتر کوشا افزود: اقشار آسیب پذیر در جامعه زیاد هستند و بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب در گام دوم، هنوز نتوانسته‌ایم عدالت اجتماعی را ایجاد کنیم و اگر زنان سرپرست خانوار در جامعه داریم نشان از اجرا نشدن عدالت اجتماعی است.
وی گفت: باید قوانین ما به این سمت برود که اگر اقشار آسیب پذیر مورد بزه قرار گرفتند مجازات سنگین‌تر و متفاوت‌تری برای مرتکب جرم تعیین شود.
رییس اسکودا گفت: شخص بزه‌دیده در چرخهٔ جرم باید مورد حمایت قرار گیرد و قاضی به این موضوع توجه داشته باشد.

کوشا افزود: ابتکار امروز کانون وکلای دادگستری قزوین در اجرای طرح اورژانس وکیل نشان دهنده آمادگی خدمت‌دهی به اقشار آسیب پذیر جامعه بوده که یک وظیفه اجتماعی است.

رئیس اسکودا با ابراز گلایه از اصرار برخی نمایندگان مجلس به تضعیف معیارهای کیفی جذب وکیل، گفت: باید فرایند صدور مجوز بویژه در حوزه وکالت با منطق و عقل همراه باشد، چون یک وکیل قرار است از ناموس و جان مردم و حق دفاع کند، هرگز نباید ایفای این مسئولیت را به عهده افرادی گذاشت که از دانش حقوقی کافی برخوردار نباشند.

در ادامه این جلسه رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: اداره معاضدت کانون وکلا به مثابه پیشخوان ارائه خدمات رایگان به مردم است و یکی از اقدامات این کانون به عنوان نهاد خدمت رسان، طرح اورژانس وکیل می‌باشد.
فریبا رضایی گفت: طرح اورژانس وکیل با استفاده از ظرفیت وکلای داوطلب و خیّر در دو بخش، خدمات خود را شامل مشاوره تلفنی و خدمات ویژه فوری و شبانه‌روزی به زنان و کودکان برای اولین بار در کشور ارائه می‌کند. وی هدف از اجرای این طرح را بودن در کنار مردم و حمایت از اقشار آسیپ پذیر جامعه به ویژه زنان و کودکان اعلام کرد.

در ادامه طرح اورژانس وکیل استان قزوین با حضور دکتر غضنفرآبادی رییس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=37289
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1046 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما