• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16

برگزاری همایش ملی خلیج فارس در شیراز با بررسی مباحث حقوقی و تاریخی

  • کد خبر : 1954
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱

خبرگزاری آریا-دبیراجرایی همایش ملی خلیج فارس گفت:این همایش در خصوص بررسی مباحث حقوقی و تاریخی حاکمیت و مالکیت ایران بر جزایر سه گانه توسط کانون وکلای فارس برگزار می شود. به گزارش خبرنگار آریا از شیراز، شهرام مختاری صبح امروز در نشست خبری  گفت:همانگونه که می دانیم ایران از هزاران سال پیش بر جزایر سه […]

خبرگزاری آریا-دبیراجرایی همایش ملی خلیج فارس گفت:این همایش در خصوص بررسی مباحث حقوقی و تاریخی حاکمیت و مالکیت ایران بر جزایر سه گانه توسط کانون وکلای فارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار آریا از شیراز، شهرام مختاری صبح امروز در نشست خبری  گفت:همانگونه که می دانیم ایران از هزاران سال پیش بر جزایر سه گانه و تنگه هرمز ودهانه خلیج فارس حاکمیت و مالکیت داشته است .

وی با بیان اینکه در طی سال های گذشته،کارشناسان ایرانی برای اثبات مالکیت ایران بر جزایر سه گانه مکتوباتی را در این خصوص گردآوری کرده اند،تصریح کرد:لذا با برگزاری همایشی ملی با محورهای حقوقی و تاریخی از جهات مختلف به مالکیت و حاکمیت ایران برجزایر سه گانه و خلیج فارس پرداخته ونظر حقوقدانان و مورخین را در این خصوص اخذ نموده وبه به بیان آن می پردازیم.

دبیر اجرایی این همایش در ادامه گفت:به این جهت همایشی یک روزه با حضور نمایندگان تمامی کانون های وکلای سراسر کشور ۱۲ اردیبهشت در شیراز برگزار خواهیم کرد.

شهرام مختاری افزود:به دلیل اینکه کانون وکلا یک نهاد مدنی است نمی تواند به طور مستقیم در خصوص دعوت از سفرای کشورهای خارجی و مسئولین ارشد کشور اقدام کند به همین دلیل این کار را با هماهنگی مسئولین ارشد استان انجام داده ایم.

وی ادامه داد: سخنرانان این همایش از میان وکلای بزرگ کشور، مورخین و تاریخ شناسان انتخاب شدند  که اسناد جدید در خصوص حاکمیت ایران بر این جزایر را ارایه خواهند کرد.

دبیر اجرایی همایش ملی خلیج فارس یادآور شد: حاکمیت بسیاری از جزایر استراتژیک خلیج فارس از سالیان گذشته بر عهده ایران بوده اما همچنان برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس بر سخنان بی منبع خود تاکید دارند.

وی تصریح کرد: در حاشیه این همایش نیز نمایشگاه تخصصی از اسناد و کتب مربوط به این حاکمیت راه اندازی می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1954
  • 1544 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری همایش ملی خلیج فارس در شیراز با بررسی مباحث حقوقی و تاریخی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما