• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
13

بیانیه پایانی نوزدهمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – بوشهر

  • کد خبر : 1511
  • ۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران – اسکودا – روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۱ نوزدهمین همایش خود را با میزبانی کانون وکلای دادگستری بوشهر برگزار کرد و پس از بحث و تبادل نظردر مورد مسائل مربوط به حرفه وکالت و اتخاد تصمیم در مورد آنها، مبادرت به صدور بیانیه ذیل کرد: ۱- ملت […]

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران – اسکودا – روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۱ نوزدهمین همایش خود را با میزبانی کانون وکلای دادگستری بوشهر برگزار کرد و پس از بحث و تبادل نظردر مورد مسائل مربوط به حرفه وکالت و اتخاد تصمیم در مورد آنها، مبادرت به صدور بیانیه ذیل کرد:

۱- ملت به منظور اطمینان از رعایت حقوق اعضای جامعه در مراجع قضایی و شبه قضایی تمهیداتی اندیشیده است تا حکم به مجازات و اجرای آن، تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد و هیچ مرجعی نتواند خارج از حدود صلاحیت قانونی، کسی را مجازات یا از حقوق اجتماعی محروم کند. ازجمله این تمهیدات، وکالت دادگستری نشات گرفته از حاکمیت ملی و با هویت و جوهره اصلی غیر حکومتی و مدنی بودن است. بنابراین تسط بر وکالت دادگستری یا به تعبیر دیگر حکومتی کردن وکالت دادگستری به هر نحو که صورت پذیرد خدشه بر حاکمیت ملی است و جز تحمیل هزینه بردولت و ملت ثمری ندارد.

۲- استقلال وکیل دادگستری به این معنی است که در مراجع قضایی و شبه قضایی، فقط قانون حاکم باشد و هیچ مقامی نتواند با تهدید یا تطمیع، وکیل دادگستری را از مطالبه این حق بدیهی منصرف کند. نظر به اینکه نقض استقلال وکیل دادگستری، که صیانت از آن با پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی ملت ( که مهمترین وظیفه قوه قضاییه است) مخالفت بین و آشکار دارد و حفظ استقلال وکیل و نهاد وکالت با حیثیت نظام دادرسی و مآلا حیثیت ملی کشور مرتبط است، لذا از ریاست محترم قوه قضاییه انتظار داریم، ضمن اعلام حمایت صریح از استقلال وکیل دادگستری و کانونهای وکلا، ترتیبی اتخاذ فرمایند که هویت حرفه ای وکیل دادگستری از تعرض مصون بماند و وکلای مدافع در موضع دفاع و در مقام ایفای وظیفه، طبق تبصره ۳ ماده واحده مصوب ۱۳۷۰ مجمع تشخیص مصلحت نظام، از احترام و تامینات شغل قضا – به نحو کامل – برخودرار باشند.

۳- نظر به اینکه وکیل دادگستری به اقتضای وکالت، در برابر مراجع قضایی و شبه قضایی از حقوق شهروندان دفاع میکند، اتحادیه امیدوار است در ارتباط با حرفه وکالت دادگستری، فقط قوانینی به تصویب برسد که در آن حق دفاع و آزادی های مشروع مردم، که قطعا با قانون اساسی و اصول و احکام مذهب رسمی کشور منطبق است، تامین و تضمین شده باشد.

۴- اتحادیه، موسسه ای غیر تجارتی و غیر انتفاعی، کاملا غیر سیاسی و متشکل از ۲۳ کانون وکلای دادگستری مستقل است که برای هماهنگ کردن امور مشترک خود، تاسیس و ثبت شده است. از این رو، کانون های عضو اتحادیه، حمایت خود را ازهیات رییسه وشورای اجرایی اتحادیه و تصمیمات آنها اعلام می کنند و در خصوص هرگونه اقدام ایذایی و تخریبی، نسبت به اتحادیه و مدیریت آن، نگرانی شدید خود را ابراز میدارند.
۵- اتحایه، ضمن قدردانی از کانون محترم بوشهر به خاطر مهمان نوازی و برگزاری مطلوب همایش نوزدهم اعلام میکند همایش بیستم در خرداد ۱۳۹۲ به میزبانی کانون محترم وکلای دادگستری اردبیل برگزار خواهد شد.

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا
بوشهر – ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۱

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1511
  • 1523 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بیانیه پایانی نوزدهمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – بوشهر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما