• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11

بیانیه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در حمایت از سپاه پاسداران

  • کد خبر : 26060
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
بیانیه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در حمایت از سپاه پاسداران

????????????????????????بسم الله الرحمن الرحیم???????????????????????? اقدام غیر اصولی و خلاف عرف حقوق بین الملل دولت آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، نمونه بارزی از بی توجهی این دولت به اصول مسلّم و شناخته شده حقوق بین الملل است. احترام به حاکمیت ملى و نهادهاى برآمده از قانون اساسى کشورها، […]

????????????????????????بسم الله الرحمن الرحیم????????????????????????

اقدام غیر اصولی و خلاف عرف حقوق بین الملل دولت آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، نمونه بارزی از بی توجهی این دولت به اصول مسلّم و شناخته شده حقوق بین الملل است. احترام به حاکمیت ملى و نهادهاى برآمده از قانون اساسى کشورها، یکى از اصول شناخته شده حقوق بین الملل است که جامعه جهانى بویژه دولت ها ملزم به پذیرش آن هستند. فارغ از مصداق مورد بحث، اینکه یک دولت بعد از تحمل شکست های معنادار در جنگ حقوقى و بى توجهى به تصمیمات قضائى محاکم بین المللى نظیر دیوان دادگسترى لاهه، متوسل به اقدامات ناقض حقوق بین الملل مى شود، اسباب افزایش نگرانى و بى اعتمادى نسبت به حل و فصل چالش هاى فراروى جامعه جهانى با استفاده از ظرفیتها و ساز و کارهاى حقوق بین الملل را فراهم مى سازد.

صرفنظر از اینکه آیا مقررات داخلى ایالات متحده آمریکا اجازه چنین اقدامى را به دولت حاکم مى دهد یا خیر، این اقدام دولت آمریکا علیه نهاد رسمی و قانونى کشور دیگر مغایر با اصل تساوى دولتها بوده، نقض آشکار ارزش هاى حقوق بین الملل عرفى و قراردادى تلقى شده و مى تواند نظم بین المللى مقرّر در منشور ملل متحد را به مخاطره افکند.

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران ضمن محکوم نمودن این اقدام غیراصولى دولت آمریکا، امیدوار است وزارت امور خارجه با استفاده از تمام ظرفیت های موجود، تدابیر لازم را بمنظور جلوگیری از آثار عملی این اقدام دولت آمریکا اتخاذ نماید. در این راستا، اتحادیه سراسرى کانون هاى وکلاى دادگسترى ایران آمادگی خود را برای همکاری با وزارت امور خارجه و سایر دستگاههای مرتبط اعلام می نماید.

هیات رئیسه اتحادیه سراسری کانون هاى وکلای دادگستری ایران

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=26060
  • 1090 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بیانیه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در حمایت از سپاه پاسداران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما