• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

تخلفات شغلی وکلا با جدیت پیگیری می‌شود

  • کد خبر : 2794
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱:۲۷

رییس کانون وکلای دادگستری زنجان گفت: در صورت وجود تخلفات شغلی وکلا، مساله با جدیت توسط کانون پیگیری می‌شود. عبدالمجید قره‌گوزلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری موسسه‌ای است مستقل و واجد شخصیت حقوقی که نحوه تشکیل و اداره آن را قانون بیان می‌کند. وی افزود: در […]

رییس کانون وکلای دادگستری زنجان گفت: در صورت وجود تخلفات شغلی وکلا، مساله با جدیت توسط کانون پیگیری می‌شود.

عبدالمجید قره‌گوزلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری موسسه‌ای است مستقل و واجد شخصیت حقوقی که نحوه تشکیل و اداره آن را قانون بیان می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر لایحه قانونی وکلای دادگستری مصوب ۱۳۳۳ و آیین‌نامه آن مبنای اقدامات جاری است.

قره‌گوزلو تصریح کرد: برابر ماده ۲ این قانون کانون وکلای هر محل به وسیله هیات مدیره اداره می‌شود که کانون زنجان مرکب از پنج عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل می‌باشد و انتخابات کانون هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «تایید صلاحیت متقاضیان شرکت در این انتخابات توسط دادگاه عالی انتظامی قضات انجام می‌شود» گفت: رییس این کانون که با رای اکثریت اعضای منتخب برگزیده می‌شود، مرجع رسیدگی به شکایات و اختلافات وکلا و کارآموزان بوده و همچنین خطا و تخلفات شغلی وکلا را تذکر داده و در مواقع لزوم تعقیب انتظامی وکیل متخلف را از دادسرای انتظامی کانون تقاضا می‌کند.

رییس کانون وکلای دادگستری زنجان، خاطرنشان کرد: برابر ماده ۲۲ لایحه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری، رییس کانون وکلای مرکز از حیث شئون تشریفات رسمی در ردیف دادستان کل کشور است و روسای سایر کانون‌ها در ردیف دادستان استان می‌باشند.

قره‌گوزلو با اشاره به ترکیب هیات مدیره این دوره از کانون وکلای زنجان، گفت: مهدی خلیلی نایب‌رییس، اصغر رحمانی بازرس، علی محمد ظهیریان و مسعود شکری از اعضای اصلی کانون هستند و محمود برجی به همراه محمدباقر مهدیون و فرامرز لطفی نیز به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=2794
  • 1611 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تخلفات شغلی وکلا با جدیت پیگیری می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما