• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
21
پست اینستاگرامی مرتضی شهبازی نیا ریاست اتحادیه

تکذیب شایعه عدم برگزاری آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۸

  • کد خبر : 26492
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۵۷
تکذیب شایعه عدم برگزاری آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۸
تکذیب شایعه عدم برگزاری آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۸

 

با توجه به ابراز نگرانی برخی از داوطلبان ارجمند آزمون کارآموزی وکالت سال جاری به آگاهی می رساند؛
خبر صدور “دستور دیوان عدالت اداری در باب ممنوعیت کانونهای وکلا از صدور پروانه” به کلی کذب بوده و چنین تصمیمی از ناحیه دیوان صادر نشده است. آنچه اتفاق افتاده است صدور قرار رد تقاضای ابطال ماده چهل و پنج آئین نامه اجرائی قانون استقلال کانونهای وکلا (در باب صدور پروانه کارگشائی) بوده که مقام محترمی در دیوان با استدلالهایی از جمله استناد به آئین نامه تعلیق شده توسط ریاست محترم قوه قضائیه، شکایت شاکی را رد کرده اند.
بنابر این اولا: قرار صادره هیچ ارتباطی به آزمون وکالت ندارد و معلوم نیست چگونه قرار رد شکایت یک نفر به صدور دستور علیه نهاد دیگری تعبیر شده است.
ثانیا: آئین نامه سال هشتاد و هشت توسط مرجع تصویب یعنی رئیس محترم قوه قضائیه تا تصویب قانون تعلیق شده و ریاست محترم قوه تصمیمی در مورد اجرای آن نگرفته اند.
ثالثا: این آئین نامه منعی برای آزمون ایجاد نکرده است و مهمتر از همه اینکه اصولا مستند برگزاری آزمون وکالت، قانون کیفیت اخذ پروانه کارآموزی وکالت و قانون استقلال کانونهای وکلای دادگستری است و حذف آن جز با تصویب مجلس شورای اسلامی میسر نیست.
لذا از داوطلبان ارجمند تقاضا می شود به این قبیل شایعات توجه نکنند و چنانچه پیشتر نیز گفته شد اخبار صحیح راجع به آزمون را صرفا از طریق سایت اتحادیه و مصاحبه های اینجانب پیگیری کنند.
از رسانه محترم نیز تقاضا می شود که حداقل برای احتراز از لطمه به آبروی خود، قبل از نشر شایعات این چنینی که می تواند ولو برای یک روز باعث یاس و ناامیدی در داوطلبان و ایجاد تردید در آنها شود، اندکی در مفاد و مستندات آن تامل نمایند.
ضمنا به استحضار داوطلبان عزیز می رساند حسب توافق با سازمان سنجش آموزش کشور و به منظور کاهش اضطراب داوطلبان از حیث نداشتن فرصت کافی در آزمون امسال که هشتم آذرماه برگزار می شود، مدت پاسخگوئی به سوالات با نیم ساعت افزایش نسبت به سنوات قبل، یکصد و پنجاه دقیقه تعیین گردید. مطابق استانداردهای علمی، این مدت حداکثر زمان مجاز برای آزمونهای تستی است.

پست اینستاگرامی ریاست اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران – مرتضی شهبازی نیا

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=26492
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1596 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تکذیب شایعه عدم برگزاری آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۸ بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما