• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
22
اخبار کانون های وکلا

حضور مقامات بلندپایه دادگستری استان قم در کانون وکلای دادگستری به مناسبت هفته وکیل مدافع

  • کد خبر : 33263
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲:۴۱
حضور مقامات بلندپایه دادگستری استان قم در کانون وکلای دادگستری به مناسبت هفته وکیل مدافع
ظهر امروز و به مناسبت هفته وکیل مدافع، حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری رییس کل دادگستری استان قم، جناب آقای منتهایی قائم مقام رییس کل و رییس دادگستری شهرستان قم، حجت الاسلام و المسلمین غریب دادستان عمومی و انقلاب قم، حجت الاسلام و المسلمین داود آبادی رییس حفاظت اطلاعات دادگستری کل و رییس دادگاه انقلاب اسلامی قم و جناب آقای جعفری معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قم با حضور در کانون وکلای دادگستری قم، ضمن تبریک روز وکیل مدافع با اعضای هیات مدیره کانون دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به برخی مشکلات دستگاه قضایی اظهار داشتند: وکلا نقش موثری در بهبود عملکرد دستگاه قضایی و تسریع در دادرسی ها دارند که البته این نقش می‌تواند جنبه های منفی نیز داشته باشد، اما امیدواریم با تعامل دو جانبه، شاهد ساماندهی اوضاع باشیم و برخی ذهنیت‌های منفی نسبت به وکلا که در جامعه موجود است از بین برود.

ایشان در ادامه و با انتقاد از کسب و کار تلقی شدن وکالت و پذیرش بدون ضابطه آن، از گسترش و ادامه داشتن این دیدگاه ابراز نگرانی کرده و تاکید نمودند: متاسفانه این موضوع برای قوه قضاییه هم به یقین مضر است و راه ورود افرادی در پرونده ها به عنوان وکیل و بدون داشتن صلاحیت های لازم و کافی را فراهم می‌کند که نتیجه آن به حساب کانون‌ها گذاشته خواهد شد؛ لذا وکلا نبایستی نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند.

در ادامه این دیدار، رضا سخایی رییس کانون وکلای دادگستری استان قم نیز ضمن خوشامد گویی به حاضرین، توضیحاتی را در خصوص نظارت بر رفتار وکلا از طریق دادسرا و دادگاه‌های انتظامی و نیز اقدامات و خدمات اداره معاضدت و وکالتهای تسخیری کانون وکلا ارائه دادند.
وی همچنین با اشاره به وجود برخی از معضلات موجود در دادرسی‌ها، به بیان مشکلات وکلا و مردم در محاکم پرداختند که مورد بررسی مقامات حاضر قرار گرفت.

شایان ذکر است در پایان این دیدار صمیمی، مقرر گردید جلسات مشترکی بین کانون وکلا و دادگستری کل استان قم برای بررسی مشکلات موجود تشکیل گردد تا دغدغه‌های وکلا و کانون ها در اسرع وقت به مقامات دستگاه قضایی منعکس گردد.
گفتنی است در ابتدای این دیدار، فیلم کوتاه “تسخیری” که به همت کمیسیون فرهنگ و هنر کانون وکلای قم تهیه شده است، به نمایش درآمد.

 

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری قم

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=33263
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 3111 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما