• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

خداییان: قانون مجازات اسلامی تغییر نمی کند

  • کد خبر : 25146
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: قانون مجازات اسلامی تغییر نمی کند. «ذبیح الله خداییان» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، در پاسخ به این سووال که آیا قانون مجازات اسلامی در دست تغییر است، افزود: قانون مجازات اسلامی تغییر نمی کند اما بخش دوم این قانون یعنی لایحه تعزیرات را تهیه […]

معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: قانون مجازات اسلامی تغییر نمی کند.
«ذبیح الله خداییان» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، در پاسخ به این سووال که آیا قانون مجازات اسلامی در دست تغییر است، افزود: قانون مجازات اسلامی تغییر نمی کند اما بخش دوم این قانون یعنی لایحه تعزیرات را تهیه کرده ایم.
وی ادامه داد: لایحه تعزیرات بعد از اتمام کارهای کارشناسی تدوین می شود. معاون حقوقی قوه قضاییه تاکید کرد: ممکن است در آیین دادرسی کیفری اصلاحاتی انجام شود، اما قانون مجازات اسلامی تغییر نمی کند.
به گزارش ایرنا، قانون مجازات اسلامی ایران مهمترین مجموعه قوانین کیفری در جمهوری اسلامی ایران است که در ۸ مرداد سال ۱۳۷۰ توسط کمیسیون امور قضایی مجلس شورای اسلامی تصویب و در ۷ آذر سال ۱۳۷۰ از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید شده است.
آخرین نسخه این قانون در سال ۱۳۸۸ به تصویب مجلس شورای اسلامی و در سال ۱۳۹۲ به تصویب شورای نگهبان رسید.
این قانون ۴۹۷ ماده و به همراه قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) ۷۲۹ ماده دارد و کلیه قوانین مغایر پیش از خود از جمله قانون مجازات عمومی ایران سال ۱۳۰۴ را ملغی اعلام کرده است

منبع : ایرنا

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25146
  • 1172 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای خداییان: قانون مجازات اسلامی تغییر نمی کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما