• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
23

دیدار رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با رئیس کل دادگستری استان همدان مورخ ۹۹/۱۱/۱۶

  • کد خبر : 32951
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
دیدار رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با رئیس کل دادگستری استان همدان مورخ ۹۹/۱۱/۱۶
دکتر جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، دکتر ابراهیم کیانی نایب رئیس اتحادیه، سعید آیینه وند رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان در اولین برنامه از سفر استانی اتحادیه به همدان، با حضور در حوزه ریاست کل دادگستری استان همدان با دکتر محمدرضا عدالتخواه دیدار کردند.

 در ابتدای این دیدار رئیس کانون وکلای استان همدان با اشاره به تحولات اخیر در اتحادیه کانونهای وکلای دادگستری، تعامل و همفکری با مسئولین قضایی کشور را از اقدامات قابل تحسین اتحادیه در دوره جدید دانست.

 در ادامه رئیس کل دادگستری استان ضمن ابراز خوشنودی از این دیدار، دکتر کوشا را از چهره های حقوقی شناخته شده کشور دانسته و ریاست ایشان بر اتحادیه را منشاء پیشرفت این نهاد و ارتباط قوی با نهادهای حاکمیتی را‌ موجب گسترش تعاملات سازنده بین دو نهاد عنوان نمود.

 عدالتخواه قضات و وکلا را در کنار یکدیگر از نیروهای مقدم در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانسته و همکاری دستگاه قضائی و کانونهای وکلا را برای حفظ سلامت دستگاه قضائی و کانونهای وکلا و نیز اعتماد سازی بیشتر مردم ضروری دانست.

 رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلا ضمن قدردانی از تدارک این دیدار، اولویت‌های اتحادیه را بهبود ارتباط با دستگاه قضائی کشور، ایجاد وحدت بیش از پیش بین کانون های وکلا و حفظ استقلال نهاد وکالت دانست و خاطرنشان کرد وقتی قاضی در رأی خود مستقل است وکیل هم دوست دارد در مقام دفاع از همان استقلال برخوردار باشد.

رئیس اتحادیه در ادامه پیشنهادهایی مطرح نمودند، برنامه‌های مشترک آموزشی بین قوه قضائیه و کانون های وکلا، برگزاری نشست های مشترک بین قضات و وکلا در موضوعات چالشی و کاربردی دادرسی، تشکیل تیم مشترک جهت راه اندازی مرکز مطالعات آسیب‌شناسی قضائی کشور متشکل از جرم شناسان، جامعه شناسان، قضات وکلا برای رسیدن به یک سیاست مدن در حل معضلات اجتماعی از جمله این پیشنهادات بود.

 دکتر کوشا در ادامه با اشاره به خدمات کانون های وکلا به ویژه خدمات گسترده معاضدتی و این مهم که این خدمات حلقه اتصال ارتباط مردم با دستگاه قضائی است، بر لزوم بازگو کردن این خدمات تاکید نمود.

 عدالتخواه نیز ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده به تشریح برخی از اقدامات خود در دوران تصدی ریاست دادگستری استان همدان پرداخت.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.3]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=32951
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1466 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما