• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
21
علی مندنی‌پور - رئیس کانون‌های وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویر احمد

سازمانِ سنجش آموزش کشور بخوانیم ” سازمان‌ِبازی با احساسات متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت”!

  • کد خبر : 33480
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
سازمانِ سنجش آموزش کشور بخوانیم  ” سازمان‌ِبازی با احساسات متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت”!
بی تردید تعویق این آزمون در دو نوبت ۲۸ آذر و ۲۲ اسفند ۹۹ ، نه با بدبینی که با واقع بینی، نادیده گرفتن حقوقِ حقّه متقاضیان و اطلاعیّه امروز عصر (پنجشنبه 19 فروردین 1400 ) سازمان سنجش اگر نگوئیم، "هدفدار"، که نشانه آشکاری است، بر بی تدبیری و مسئولیّت ناپذیری مسئولانِ این سازمان !

 

چنانچه‌ قابل پیش بینی بود، برای سومیّن بار ، سرِ بِزَنگاه، درست چند ساعت مانده به برگزاری آزمونِ متقاضیان پروانه کار آموزی وکالت، این آزمون را به تعویق انداخت!

پرسش این است، چرا این همه بی برنامگی و چرا فقط چند ساعت مانده به برگزاری این آزمون؟!
مگر “اینان”چه‌گناهی مرتکب شده اند که این گونه خود و خانواده هاشان “استرس باران ” می‌شوند؟
آسیب های وارده از رهگذرِ فشارهای شدید روحی و روانی، در اتخاذِ تصمیماتی دیر هنگام‌ از این قماش راکدامین مدیر و مسئول جوابگو‌خواهد بود؟
این همه ندانم کاری چه پیامی را بدنبال خواهد داشت؟

مسئولیّت آسیب های سخت و شکننده بر روح و جسمِ این داوطلبان دلشکسته ، در تصمیم گیری های نابجا، نسنجیده و “شُبهه انگیز” را چه کسانی پذیرفته و می پذیرد ؟
آیابرآیندِ چنین حرکت هایی را از جنبه های گوناگون:
اجتماعی ،اقتصادی، فرهنگی ، روحی- روانی، امنیّتی وسیاسی به ارزیابی نشسته ایم؟
مگر این “زبان بسته ها” توپ فوتبال اند، که اینگونه آنها رابه گوشه زمین پاس داده و با روح و روان در هم شکسته شان بازی می کنیم؟
اگر بقولِ اطلاعیّه چند ساعت پیشِ روابط عمومی سازمان سنجش
دلیل این تعویق:
” …حادّ شدن شرائط انتشار بیماری کرونا ناشی از شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و تغییر وضعیّت …و اِعمال محدودیّت ” در کشور بوده است ، که چنین تغییری برای هر کسی قابل پیش بینی بود و نیاز به “خواب نما” و رَمل و اُسطرلاب و چُرتکه انداختن نداشت!
چه، هشدار مسئولان بهداشت و درمان از یک‌ماه پیش تا کنون و آمارِتلفات روزانه حکایت از این واقعیت تلخ داشته و دارد!

بعد از نوبتِ دوّم تعویقِ این آزمون (۲۲ اسفند ۹۹)، در یادداشتی کوتاه نوشتم، اصل بررعایت و پیروی بی چون و‌چرا از توصیه های مسئولان بهداشت و درمان و ستادکروناست، هم اینک نیز بر این باورم ، امّاآنچه را در قالب تصمیم گیری های “مسئولانِ پیدا و پنهانِ” این آزمون شاهدم، با قانون و عرف و اخلاقِ عمومی همخوان ندیده ودر آن رگه هایی از پیامی ناخوشایند و صدّ البته “حساب شده”، در چشم اندازِ آینده کانون وکلای دادگستری دیده و‌می بینم!
راستی بر آیندِ تصمیمات دقیقه نودی مسئولان سازمان سنجش در پروسه آزمون کانون وکلاء ،به مثابه کشیدنِ سوهان بر روح و جسمِ بهم ریخته جمعیّت۸۶ هزار نفری داوطلبان پشت در مانده ی “آن” نبوده و نیست؟

بی تردید تعویق این آزمون در دو نوبت ۲۸ آذر و ۲۲ اسفند ۹۹ ،نه با بدبینی که با واقع بینی، نادیده گرفتن حقوقِ حقّه متقاضیان و اطلاعیّه امروز عصر( پنجشنبه) سازمان سنجش اگر نگوئیم، “هدفدار”، که نشانه آشکاری است، بربی تدبیری ومسئولیّت ناپذیری مسئولانِ این سازمان !
و‌ زخم وارده بر روح و جسم، این متقاضیان ،نه فقط با عذر خواهی های یک جمله ای آخرین ساعت های مانده به برگزاری این آزمون “طلسم شده” التیام نخواهد پذیرفت، که عمیق تر نیز خواهد شد.

کلام آخر آنکه:
انصاف بدهیم، اسکودا به نمایندگی ازکانون های وکلای دادگستری سراسرِ کشور در جایگاه کارفرما درکمک به برگزاری آزمون وکالت در هر سه نوبتِ به تعویق افتاده، در قالبِ مفادِ قرار داد فی مابین با سازمان سنجش و آموزشِ کشور، همکاری و در حدّ توان و امکان به وظائف قانونی اش عمل نموده، ومسئولیّت این بی برنامگی وبی تدبیری را با هر توجیه و به هر بهانه ای خواسته و ناخواسته می‌بایستی متوّجه سازمان سنجش آموزش کشور در جایگاهِ متّعهد و کار گزارقرار داد یاد شده دانست.

در همین راستا وظیفه قانونی این سازمان ایجاب می نماید ، در کمترین زمان ممکن و در قالب یک اطلاعیّه مستند و مستدّل به پرسشِ کلیدی مطروحه از جانبِ افکارِ عمومی بویژه متقاضیان این آزمون بگونه ای شفّاف پاسخ گوید؛
وآن اینکه:
اگر اصل را بر این بگذاریم ، که این سازمان در هر سه مورد از ستاد ملّی کرونا مجوّز گرفته بوده ، که بی تردید چنین بوده، و جز این نبوده ونیست، پس چرادست کم دوبار از سه بار،پس از تدارک تمامی تمهیدات درپهنه کشور ، صدور کارت ورود به جلسه برای داوطلبان ، رفع نقص ، ارسال سئوالات و استقرار ناظران درحوزه های های سراسری از پیش تعیین شده ، بناگاه و در آخرین ساعات مانده به برگزاری ، مبادرت به لغو آن می نماید!!
و اگر چنین مجّوزی را از مسئولان امر ، بویژه از ستادِ مرکزی کرونای کشور دریافت نکرده بوده، که چنین نبوده و نیست، پس، بکدامین مستند قانونی ، بخود اجازه این بازی خسته کننده و ملال آور را با افکار عمومی و اعصابِ بهم ریخته متقاضیان و خانواده هاشان داده و می دهد؟!

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=33480
  • نویسنده : علی مندنی‌پور - رئیس کانون‌های وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویر احمد
  • 1478 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما