• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
18
رئیس اتحادیۀ سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران:

سعه صدر و صبوری لازمه عبور از پیچ‌های تاریخی است

  • کد خبر : 37471
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
سعه صدر و صبوری لازمه عبور از پیچ‌های تاریخی است

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در جلسه شورای اجرایی روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۷، آرمان استقلال نهاد وکالت را ثمره مجاهدت و ایستادگی گذشتگان دانست و بر وحدت و انسجام بعنوان تنها راهکار عبور از چالش‌های پیش روی نهاد وکالت تاکید کرد.

دکتر جعفر کوشا صبوری و پذیرش مشکلات را پیش‌نیاز غلبه بر چالش‌ها دانست و افزود: قطعاً اجرا و وصول به حق و عدالت سخت است. سخن‌گفتن از عدالت و حق آسان و پی‌جویی و اجرای این دو دشوار است.

رئیس اسکودا سعه صدر و شکیبایی را لازمه عبور از پیچ‌های تاریخی دانست و اذعان داشت: مدیران باید کانون‌ها را با تدبیر اداره کنند. با تصمیمات شتاب‌زده، عجولانه، احساسی و عاطفی نمی‌توان از پیچ‌های تاریخی گذشت.

دکتر کوشا دفاع از حقوق، آرمان‌ها و آزادی‌های مشروع مردم را دغدغه بر حق نهاد وکالت دانست و گفت: من به‌عنوان عضوی از هیأت‌رئیسۀ اتحادیۀ سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و عضوی کوچک از نهاد وکالت عرض می‌کنم که با صبر همراه با عقل و منطق می‌توانیم بر مشکلات فایق آییم.
رئیس اسکودا با بیان اینکه «صبر به معنای توسری‌خوردن و واگذاری اختیارات نیست»، افزود: صبر به معنای پذیرفتن مشکلات و برخورد منطقی با آن‌هاست.

رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران، در بخش پایانی سخنان خود، اتحاد همه ارکان وکالت را ضرورت اصلی مواجهه با مشکلات موجود دانست و تاکید کرد: برخی اتحاد ما را نشانه گرفته‌اند چون از این وحدت و انسجام احساس خطر می‌کنند. ضرورت دارد همه در حفظ اتحاد بکوشیم و اجازه ندهیم بدخواهان در صفوف بهم پیوسته ما شکاف ایجاد کنند.

دکتر کوشا افزود: همه ما در یک کشتی هستیم، برخی از مسافران این کشتی عامدانه یا جاهلانه اقداماتی می‌کنند که به زیان اتحاد ماست و دود آن نه فقط به چشم فاعل، که به چشم همه مسافران کشتی می‌رود.

رئیس اسکودا با تاکید بر اینکه اتحاد به معنای قانون‌گریزی نیست، گفت: اتحاد به زعم بنده به معنای تدبیر در اداره نهاد وکالت است. همه ما باید بدانیم که ما مالک این نهاد نیستیم، بلکه نماینده وکلای دادگستری هستیم و باید امین آنها باشیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=37471
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 873 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما