• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
17

صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا) مورخ ۹۴/۸/۲۸

  • کد خبر : 25397
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

باسمه تعالی در تاریخ ۲۸/۸/۱۳۹۴ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا در محل اتحادیه تشکیل و نسبت به موضوعات مندرج در دستور جلسه به شرح زیر بحث و اتخاذ تصمیم شد: ۱- پیشنهاد وزارت کشور: موضوع امکان هماهنگی و کمک کانون های وکلا و دادن نظرات مشورتی به وزارت […]

باسمه تعالی

در تاریخ ۲۸/۸/۱۳۹۴ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا در محل اتحادیه تشکیل و نسبت به موضوعات مندرج در دستور جلسه به شرح زیر بحث و اتخاذ تصمیم شد:

۱- پیشنهاد وزارت کشور:
موضوع امکان هماهنگی و کمک کانون های وکلا و دادن نظرات مشورتی به وزارت کشور و واحدهای تابع آن جهت حسن برگزاری انتخابات با رعایت موازین حقوقی و قانونی مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

۲- تنظیم دستور همایش زنجان:
– برگزاری انتخابات هیات رییسه و بازرسان

– پیشنهاد اصلاح اساسنامه از جانب کانون مرکز

– تعیین خط مشی نمایندگان محترم اسکودا در کمیسیون قضایی حقوقی مرکز پژوهش های مجلس
اولا – در مورد مرجع رسیدگی به صلاحیت ها
ثانیا- درمورد مرجع تنظیم و تصویب آیین نامه های اجرایی
ثالثا- در موردمسائل مالی درصورت پیوستن اصحاب ماده ۱۸۷به کانون ها
رابعا- در مورد مواردی که می توانست ( و می تواند ) در این متن بیاید و نیامده (مثل بیمه وکالت و الزامی شدن دخالت وکیل و امثال این ها)

تنظیم دستور جلسه همایش زنجان مطرح و به ترتیب آتی اتخاد تصمیم شد:
الف- برگزاری انتخابات هیات رییسه و بازرسان بر مبنای مفاد اساسنامه و آیین کار و با رعایت دقیق ضوابط.
ب- تعیین خط مشی نمایندگان محترم اسکودا در کمیسیون قضایی حقوقی مرکز پژوهش های مجلس در خصوص موارد چهارگانه مندرج در دستور با این قید که مقرر شد از نمایندگان محترم اسکودا در مرکز پژوهش ها با قید فوریت اکید خواسته شود نظر خود را در خصوص موارد چهارگانه و هر مورد دیگری که لازم می دانند به طور مکتوب به اسکودا اعلام فرمایند. متعاقبا ایضا با قید فوریت اکید از کانون های محترم خواسته شود نظر خود را در خصوص موارد اعلامی نمایندگان محترم با طرح موضوع در هیات مدیره به اسکودا اعلام فرمایند تا با بررسی در کارگروه اطاق فکر به صورت منقح و منظم در هیات عمومی مطرح و در مواردی که نیاز به رای گیری نیست صرفا به اطلاع هیات برسد. موارد اختلافی از طریق اخذ رای تعیین تکلیف شود. موضوع به اتفاق آرا تصویب شد.
پ-در خصوص مسائل اقتصادی مطروحه از جانب کانون محترم مرکز مذاکره و مقرر شد موضوع در دستور همایش زنجان قرار گیرد.
ت- پیشنهاد کانون محترم مرکز مبنی بر اصلاح اساسنامه که در تاریخ ۲۷/۸/۹۴ به اسکودا واصل شده و در نتیجه مجال ارسال آن برای کانون های محترم وجود نداشت قرائت شد، تصویب شد در دستور هیات عمومی زنجان قرار گیرد. متن ارسالی بلافاصله تکثیر و در اختیار نمایندگان محترم کانون ها در شورای اجرایی قرار داده شد.

۳- پیشنهاد کانون محترم قزوین :
– اولا در خصوص تعیین جایزه ای تحت عنوان “جایزه دکتر کاتوزیان” در تایید پیشنهاد قبلی کانون محترم اردبیل.
پیشنهاد کانون محترم قزوین در خصوص تعیین جایزه ای به نام استاد کاتوزیان مطرح و به کانون های محترم توصیه شد به نامه مورخ ۱۸/۸/۹۴ کانون محترم مذکور توجه و عنایت فرمایند تا موضوع در جلسه بعدی شورای اجرایی مطرح شود.

– ثانیا- یکسان سازی نظامات کانون ها
در مورد یکسان سازی نظامات کانون ها رای گیری و بررسی و اتخاذ تصمیم در این مورد به بعد از تصویب لایحه وکالت موکول شد.

۴- پیشنهاد کانون محترم کرمان در خصوص ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری جدید (در مورد حداکثر مدت قرار بازداشت).

مطلب اعلامی کانون محترم کرمان درخصوص ماده ۲۴۲ آیین دادرسی کیفری مطرح و توصیه شد کانون های محترم در این مورد و موارد دیگری که در قانون مذکور نکات قابل تامل و درخور اصلاحی وجود دارد مستدلا به اتحادیه منعکس نمایند.

۵- پیشنهاد کانون محترم لرستان در مورد وکلای محروم الوکاله یا وکلایی که پروانه خود را تمدید نکرده اند و در معیت وکیل دیگری در دعاوی دخالت می کنند.

پیشنهاد کانون محترم لرستان در مورد نحوه برخورد با وکلای محروم الوکاله یا وکلایی که پروانه خود را تمدید نکرده اند ودر معیت وکیل دیگری در دعاوی وکالت میکنند مطرح و مقرر شد به کانون های محترم توصیه شود به مراجع قضایی حوزه خود اعلام فرمایند از وکلای اصحاب دعوی پروانه وکالت معتبر مطالبه فرمایند ولو این که در یک پرونده دو یا سه وکیل اعلام وکالت کرده باشند.

۶- پیشنهاد کانون محترم گیلان در خصوص طرح “نظام نامه حرفه ای وکالت” تنظیمی کانون محترم کرمانشاه و ایلام در همایش زنجان و لزوم قدردانی از این کانون محترم و اظهار نظر کانون های محترم اردبیل، زنجان و قم در مورد این نظام نامه .

موضوع نظام نامه حرفه ای وکالت مطرح و مقرر شد به منظور تحصیل مجوز بررسی جزئیات آن در دستور همایش زنجان قرار گیرد. ضمنا از زحمات کانون محترم کرمانشاه و ایلام در تدوین این نظام نامه تقدیر و سپاسگزاری می گردد.

۷- پیشنهاد روابط عمومی در مورد تعرفه کانون ها در برنامه تلویزیونی.
پیشنهاد مطرح و اقدام در این مورد تصویب و مقرر شد روابط عمومی در خصوص جزئیات ونحوه اقدام بررسی و کارشناسی و نتیجه را اعلام نمایند.

۸- پیشنهاد کانون محترم همدان درخصوص اتخاذ رویه واحد در اخذ هزینه طرح شکایت و پی گیری آن در دادسرا و دادگاه انتظامی کانون وکلا.
پیشنهاد کانون محترم همدان در مورد اخذ هزینه رسیدگی به شکایات انتظامی از شکات مطرح و رد شد.

۹- هر موضوع دیگری که مورد نظر کانون های محترم باشد.
الف- پیشنهاد کانون محترم آذربایجان شرقی در زمینه امکان اعطای پروانه کارآموزی وکالت به اعضای هیات علمی بدون شرکت در آزمون که پیش تر در شورای اجرایی مطرح و به اتفاق آرا رد شده بود بنا به خواسته هیات مدیره محترم کانون آذربایجان شرقی جهت آگاهی از نظر هیات محترم عمومی در دستور قرار گرفت.

جلسه در ساعت ۱۵ روز جاری خاتمه یافت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25397
  • 1310 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا) مورخ ۹۴/۸/۲۸ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما