• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

عدم اطلاع مردم از قوانین منشاء بسیاری از مشکلات است

  • کد خبر : 5113
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

رییس کل دادگستری استان اردبیل از مخدومه شدن ۴ هزار و ۶۸۹ پرونده با سازش طرفین در شوراهای حل اختلاف خبر داد. حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب، اظهار کرد: بی‌توجهی و عدم اطلاع عامه مردم از قوانین حقوقی منشاء بسیاری از مشکلات در جامعه است و […]

رییس کل دادگستری استان اردبیل از مخدومه شدن ۴ هزار و ۶۸۹ پرونده با سازش طرفین در شوراهای حل اختلاف خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب، اظهار کرد: بی‌توجهی و عدم اطلاع عامه مردم از قوانین حقوقی منشاء بسیاری از مشکلات در جامعه است و در این راستا نقش رسانه‌های عمومی به‌ویژه صدا و سیما برجسته و حیاتی است.

رییس کل دادگستری استان اردبیل خاطرنشان کرد: در جهت ارتقای فرهنگ عمومی و آشنا کردن مردم با مسائل شرعی، اخلاقی و قانونی از رسانه‌ها انتظار داریم با انعکاس مشکلات و معضلات موجود جامعه ما را در امر قضاوت یاری کنند.

قاصدی از تشکیل سامانه مدیریت پرونده CMS با قابلیت‌های فراوان خبر داد و افزود: دفاتر قضایی الکترونیک طی ماه‌های آینده در شهرستان‌ها تاسیس خواهد شد که با تاسیس این دفاتر دیگر نیازی به حضور مردم در دفاتر قضایی نیست و آنها می توانند به‌صورت غیرحضوری درخواست‌های خود را ثبت کرده و تمام مراحل پرونده خود را به‌صورت غیرحضوری رصد کنند.

وی از افزایش سالانه ۲۵ درصدی ورودی پرونده از سال‌های ۸۸ تا ۹۲ خبر داد و تصریح کرد: از سال ۱۳۹۱ که معاونت پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده، باعث کاهش ۷ درصدی ورودی پرونده در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل رتبه دادگستری استان را در کل کشور رتبه پنجم عنوان و خاطرنشان کرد: زندان‌های استان در حال حاضر به لحاظ تراکم جمعیت کیفری با مشکلات مختلفی مواجه هستند که با توجه به این مشکلات، سازندگی و اصلاح که از فلسفه‌های زندان است به لحاظ کمبود امکانات و کثرت جمعیت کشوری موفقیت چندانی ندارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=5113
  • 1208 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای عدم اطلاع مردم از قوانین منشاء بسیاری از مشکلات است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما