• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
13

نخستین همایش ملی “توانمند سازی فردی- اجتماعی افراد با نیازهای ویژه”

  • کد خبر : 4491
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

نخستین همایش ملی “توانمند سازی فردی- اجتماعی افراد با نیازهای ویژه” با کمک و همراهی اساتید برجسته و متخصص از مراکز دانشگاهی سراسر کشور  درتاریخ ۲۳ و ۲۴ مهر ماه سال  ۹۳ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات برگزارخواهد شد. این همایش با هدف ایجاد فضای علمی و کاربردی برای اساتید و متخصصان بین رشته ای( روان […]

نخستین همایش ملی “توانمند سازی فردی- اجتماعی افراد با نیازهای ویژه” با کمک و همراهی اساتید برجسته و متخصص از مراکز دانشگاهی سراسر کشور  درتاریخ ۲۳ و ۲۴ مهر ماه سال  ۹۳ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات برگزارخواهد شد. این همایش با هدف ایجاد فضای علمی و کاربردی برای اساتید و متخصصان بین رشته ای( روان شناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، مشاوره، علوم توان بخشی، فنی و مهندسی و…) و به منظور تبادل یافته های جدید بنیادی و کاربردی در ارتباط با توان افزایی و توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه برنامه ریزی شده است .

به طور کلی افراد با نیازهای ویژه، برای توصیف هر کسی به کار می رود که عملکرد جسمی، ذهنی ،یا رفتاری وی به قدری با هنجار تفاوت دارد که خدمات بیشتری برای برآورد کردن نیازهای او ضرورت می یابد. اصطلاح ” افراد با نیازهای ویژه ” مشکلات گسترده ای را در بر میگیرد. بر این اساس افراد با نقائص حسی ( از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی – حرکتی )، اختلالات فراگیر تحولی(  اتیسیم ، آسپرگر، رت، از هم پاشیدگی دوران کودکی )، افراد با اختلالات رفتاری ( نافرمانی مقابله ای ، اختلال سلوک ،ADHD) ، اختلالات یاد گیری (تحولی و تحصیلی ) وکودکان و نوجوانان آسیب دیده اجتماعی ( بی سرپرست ، بد سرپرست ، کوکان مهاجرین و کودکان کار) جزو افرادی محسوب می شوند که ازنیازهای ویژه ای برخوردارند. توجه به حقوق فردی – اجتماعی افراد با نیازهای ویژه، از جمله محورهای همایش مزبور است . اساتید و پژوهشگران رشته حقوق می توانند مقاله های پژوهشی (مروری ، نظریه پردازی ، ترجمه، یا پژوهش میدانی ) را از طریق ثبت نام در سایت (آدرس زیر)به دبیرخانه همایش ارسال فرمایند .

www.iauq.ir/hamayesh

tel:05625262155

Fax:05625262155

info@iauq.ir

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=4491
  • 1359 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نخستین همایش ملی “توانمند سازی فردی- اجتماعی افراد با نیازهای ویژه” بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما