• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
24

نشست مشترک ریاست اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با رئیس کل دادگستری استان یزد دکتر دهشیری

  • کد خبر : 33220
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۵۴
نشست مشترک ریاست اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با رئیس کل دادگستری استان یزد دکتر دهشیری
نشست مشترک ریاست اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با رئیس کل دادگستری استان یزد با حضور هیات مدیره کانون وکلای دادگستری یزد و جناب آقای ابراهیم کیانی نائب رییس اسکودا در مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۳ برگزار گردید

دکتر دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن خوش‌آمدگویی خدمت جناب دکتر کوشا و هیات همراه و تبریک هفته وکیل مدافع و روز وکیل بیان کردند یکی از مولفه‌های اصلی عدالت، نهاد وکالت و وکیل است و در کنار هفته قوه قضاییه، این روز هم باید در تقویم رسمی کشور گنجانده شود.

دکتر کوشا ریاست اسکودا ضمن تشکر از دعوت دکتر زارعی رئیس کانون وکلای دادگستری یزد و دکتر دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد برای سفر به شهر یزد، وجود اسنادی مانند تحول قضایی و امنیت قضایی مهم است و مهمتر از آن بحث معشیت و دانش قضات است، شفاف سازی آرا کار بسیار مهمی است که امیدوارم آرای دادگاه انقلاب هم به نقد برسد، نقد آرا نشان می‌دهد که آموزش قضات چگونه بوده است. خوشحالیم که تعامل دادگستری استان‌ها با کانون‌های استانی مطلوب است.

رییس اسکودا در ادامه افزود: باید استقلال وکیل را تضمین کنیم، استقلال جزو ذات و ماهیت وکیل است، اگر وکیل مستقل خارج از قوه قضاییه داشته باشیم نشان می‌دهد که قوه قضاییه مقتدر است ولی اگر پروانه را خود قوه قضاییه بدهد آن وکیل مستقل نیست. ما قاضی مستقل می‌خواهیم.
دکتر کوشا گفت: تعامل به این معنا نیست که زیر مجموعه همدیگر باشیم، تعامل در استقرار عدالت و حفظ استقلال وکلاست. اگر وکیلی تخلف کند خودمان برخورد می‌کنیم، ما ابزار نظارتی و انتظامی داریم و با دخالت مخالف هستیم و با نظارت متفاوت میدانیم، اداره نظارت دخالت در امور وکلاست، ما یک درخت ۱۰۰ ساله مستقل و شاخص هستیم و نظارت باید به خودمان واگذار شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=33220
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1249 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما