• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20

نشست کارشناسی لایحه جامع وکالت، ضرورت ها و چالش ها

  • کد خبر : 25570
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

بسمه تعالی “با حضور مدیران کانون های وکلای کشور و نمایندگان مجلس ، هیات رئیسه اسکودا و هیات مدیره کانون وکلای مرکز ، نماینده قوه قضائیه ، نماینده دولت و اساتید بزرگ حقوق نشست بررسی ضرورت ها و چالش های لایحه وکالت آغاز شد” نشست کارشناسی لایحه جامع وکالت ضرورت ها و چالش ها به […]

بسمه تعالی

“با حضور مدیران کانون های وکلای کشور و نمایندگان مجلس ، هیات رئیسه اسکودا و هیات مدیره کانون وکلای مرکز ، نماینده قوه قضائیه ، نماینده دولت و اساتید بزرگ حقوق نشست بررسی ضرورت ها و چالش های لایحه وکالت آغاز شد”

photo_2016-10-31_12-36-44

نشست کارشناسی لایحه جامع وکالت ضرورت ها و چالش ها به میزبانی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با حضور روسای کانون های وکلای کشور، نمایندگان مجلس در مرکز همایش های رایزن آغاز شد.

photo_2016-10-31_12-36-34

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در آغاز این نشست دکتر رضا یزدی از سوی اسکودا با خوش آمدگویی به شرکت کنندگان، عضویت کانون وکلای مرکز و اسکودا و تعدادی از کانونهای ایران  در اتحادیه بین المللی وکلا را یادآور شد و افزود: بیش از ۲۰۰ کانون ملی و هزاران وکیل و حقوقدان عضو این انجمن جهانی هستند و استقلال و کارآمدی کانون ها و نهاد حق دفاع را پاس می دارند.

photo_2016-10-31_12-37-04

درادامه این نشست، بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با بیان خرسندی خویش از برگزاری این نشست از همه شرکت کنندگان درخواست کرد که با بیان دیدگاه های کارشناسی خویش در تدوین و اصلاح مقررات وکالت نقش آفرین باشد.همچنین دکتر امیر حسین آبادی رئیس کانون وکلای مرکز با اشاره به متن لایحه وکالت ارائه شده در سال های اخیر از قانون لایحه استقلال کانون وکلا دفاع کرد و گفت: همواره تاکید کرده ایم که باید قانون و لایحه هایی که نوشته می شود چنان باشد که اعتبار قانونگذاری را مخدوش نسازد و حق دفاع را تامین و تضمین کند و استقلال وکلا را به عنوان ضرورت امنیت و ثبات حرفه وکالت دادگستری استوار سازد.

همچنین دکتر محمدعلی رضایی نایب رئیس اسکودا با بر شمردن اقدامات موازی دربرابر کانون های وکلا موارد متعددی از آنچه نقض و خدشه به استقلال کانونهای وکلاست بیان نمود و خواهان جلوگیری از تدوین قوانین ناقض استقلال وکلا شد.

`پیشنهاد تشکیل کارگروه بررسی مقررات وکالت در کانون وکلا :

در ادامه نشست بررسی ضرورت ها و چالش های لایحه وکالت دکتر محمدجواد فتحی عضو کمیسیون قضایی مجلس و استاد دانشگاه تهران با فراخوان همه وکلا و نمایندگان مجلس برای تدوین بهترین مقررات، پیشنهاد خویش درباره تشکیل کارگروهی از وکلا برای تدوین قانون مربوط به وکالت را بیان کرد و افزود: یک نشریه تخصصی برای بیان دیدگاه ها و نظریه پردازی درباره امور مربوط به وکالت لازم است و باید کانون از توان علمی اعضای خویش برای تخصصی تر شدن کاوش ها در این باره بهره ببرد.

دکتر ذبیح الله خدائیان معاون قوه قضائیه به حقوق پیش بینی شده در اسناد بین المللی درباره حقوق سیاسی، مدنی واجتماعی تصریح کرد و با تاکید بر الزامات یادشده، نوآوری های قانونگذاری مربوط به حق دفاع و وکالت بویژه در قانون آئین دادرسی کیفری، تبصره ماده ۴۸ قانون یادشده درباره محدود شدن کیفیت انتخاب وکیل را کم اهمیت خواند و توجه مخاطبان را به ویژگی های مثبت و متعدد قانونگذاری درباره وکالت و رویه قضایی جلب کرد. دکتر خدائیان فراهم آوردن لوازم استقلال قاضی را یادآور شد و وکیل و قاضی را همیار هم توصیف کرد. معاون قوه قضائیه با اعلام موافقت با اجباری شدن وکیل در تمام دعاوی، اجرای آن را نیامند اصلاح قانون و تامین بودجه دانست.

photo_2016-10-31_12-36-39

 

برای دنبال کردن ادامه نشست کارشناسی لایحه جامع وکالت ضرورت ها و چالش ها که هم اکنون در حال برگزاری می باشد به کانال تلگرام اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران به نشانی زیر مراجعه فرمایید.

کانال تلگرام اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25570
  • 1185 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نشست کارشناسی لایحه جامع وکالت، ضرورت ها و چالش ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما