• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

کشاورز: سعی کانون وکلا تغییر مثبت در لایحه جامع وکالت دادگستری است

  • کد خبر : 4705
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳

قزوین – ایرنا – رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با اشاره به مطرح شدن ˈلایحه جامع وکالت دادگستریˈ در مجلس شورای اسلامی گفت: سعی این کانون بر ارایه اصلاحات و تغییرات مثبت در این لایحه در راستای حفظ استقلال وکلا است. به گزارش ایرنا، ˈبهمن کشاروزˈ روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی و […]

قزوین – ایرنا – رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با اشاره به مطرح شدن ˈلایحه جامع وکالت دادگستریˈ در مجلس شورای اسلامی گفت: سعی این کانون بر ارایه اصلاحات و تغییرات مثبت در این لایحه در راستای حفظ استقلال وکلا است.

به گزارش ایرنا، ˈبهمن کشاروزˈ روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی و در جمع خبرنگاران استان قزوین افزود: پیشتر، طرحی با متن خوب از جانب ۱۵۷ نماینده تقدیم مجلس شد، اما به دلیل اتمام مجلس قبلی به آن رسیدگی نشد ولی همان طرح در مجلس فعلی به امضای ۴۷ نماینده رسیده است که باید اقدامات بعدی آن انجام شود.

وی اظهارکرد: نگرانی ما در مورد استقلال وکلا، حق دفاع مردم است، زیرا در صورت مخدوش شدن این استقلال، به این حق نیز صدمه وارد می شود.

کشاورز اضافه کرد: در این راستا اتحادیه کانون وکلا گروهی را انتخاب و توسط این گروه متنی را تهیه کرده اند تا از آن برای تنظیم لایحه یاد شده استفاده شود.

وی با اشاره به قانون پیشرفته و جدید آیین دادرسی کیفری جدید اظهارکرد: این قانون از بیست و سوم آبانماه سال جاری لازم الاجرا خواهد شد، اما زمزمه هایی از به تعویق افتادن اجرای آن به گوش می رسد که اگر چنین شود، جای بسی تاسف دارد.

وی در خصوص قصاص نیز گفت: این بحث، یک موضوع تکنیکی در جهان و قابل جواب است؛ قصاص چیزی جز اعدام نیست و در بسیاری از کشورها نیز حکم اعدام اجرا می شود.

کشاورز خاطرنشان کرد: قصاص وقتی انجام می شود که قتل عمد توسط فرد قاتل محرز شود.

۴۱۲ نفر وکیل پایه یک و ۱۰۳ کارآموز در کانون وکلای قزوین مشغول فعالیت هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=4705
  • 1381 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای کشاورز: سعی کانون وکلا تغییر مثبت در لایحه جامع وکالت دادگستری است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما