• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

گزارش برگزاری جشن استقلال در کانون وکلای گلستان

  • کد خبر : 25220
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان: استقلال کانون های وکلا در کنار استقلال قوه قضائیه زمینه ساز اجرای عدالت خواهد بود رییس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: استقلال کانون های وکلا در کنار استقلال قوه قضائیه زمینه ساز اجرای عدالت خواهد بود و تضعیف یکی از این دو نهاد، هرگز به تقویت دیگری یا تقویت عدالت […]

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان:

استقلال کانون های وکلا در کنار استقلال قوه قضائیه زمینه ساز اجرای عدالت خواهد بود

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: استقلال کانون های وکلا در کنار استقلال قوه قضائیه زمینه ساز اجرای عدالت خواهد بود و تضعیف یکی از این دو نهاد، هرگز به تقویت دیگری یا تقویت عدالت نمی انجامد.
«رضا سلیمانی» در همایش جشن استقلال کانون وکلا و مراسم تحلیف ۶۳ نفر از کارآموزان وکالت، در گرگان افزود: ما می شنویم که قوه قضائیه دغدغه هایی دارد، دغدغه های این قوه، دغدغه های ما هم هست که چاره آن ها، بررسی علمی و یافتن راه حل از طریق علم و تجربه و رجوع به عقل اکثریت متخصص است و هر راهی جز این، بیراهه خواهد بود.
او با اشاره به حرفه وکالت، بیان کرد: حساسیت جامعه به حرفه وکالت بالاست از این رو، ما متعهد به شناخت و عمل به اصول حرفه ای و اخلاقی این حرفه هستیم.

«رضا سلیمانی» افزود: علت این حساسیت، این است که این مشاغل با عدالت سر و کار دارند و گاه تخلفی کوچک، بزرگ نمایی شده و یا به عموم نسبت داده می شود و این از سختی های اجرای عدالت است.
وی ضمن تقدیر از نمایندگان مجلس که به افزایش هزینه دادرسی رأی منفی دادند، یادآور شد: این پیشنهاد در واقع بالا بردن هزینه عدالت بود و فکر می کنم حساسیت و عکس العمل بموقع جامعه حقوقی در سرتاسر کشور در این رأی منفی تأثیرگذار بود.
وی با بیان اینکه «یک نگرانی مهم راجع به قانون آیین دادرسی کیفری جدید داریم»، افزود: این قانون گرچه نواقصی دارد اما به گفته ریاست کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس، یکی از مترقی ترین قوانین بعد انقلاب است. حال دریافته ایم تعدادی از نمایندگان برای این قانون مترقی که علاوه بر مهلت مندرج در متن قانون، تأخیر مجددی برای اجرای آن تصویب شده، اصلاحیه ای پیشنهاد کرده اند.
رییس کانون وکلای استان در ادامه تصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی که عاقل ترین عقلاست، پذیرفته نیست که قانون تصویب شده را قبل از حتی یک روز اجرا، اصلاح کند، شاید اگر این اصلاح در قسمت تعداد قضات دادگاه ها و آن هم به لحاظ کمبود قاضی و البته برای مدتی معقول باشد، قابل توجیه است، اما اصلاح در قسمت مربوط به میزان دخالت وکیل در تحقیقات مقدماتی، به هیچ وجه قابل قبول و توجیه پذیر نیست.
«سلیمانی» ادامه داد: قانون آیین دادرسی کیفری تضمین کننده حقوق، آبرو و حیثیت شهروندان و حافظ آن هاست و خواسته ما این است که قانونگذار به هیچ قیمتی و به اصرار هیچ شخص یا اشخاصی، از حقوق اساسی شهروندان عقب نشینی نکند.
وی گفت: اگر کسی می گوید حضور وکیل در مرحله تحقیقاتی موجب فساد است، بنده عرض می کنم که این مطلب اشتباه است و این عدم حضور وکیل در تحقیقات مقدماتی است که فسادهای بزرگی را در پی داشته و نمونه هایی از آن را دیده ایم.
رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: کانون های وکلا ظرفیت بزرگی برای کشور هستند و امیدواریم زمینه استفاده از این ظرفیت برای کشور و ملت بیشتر فراهم شود.
وی با بیان اینکه «کانون وکلا به عنوان یک سازمان مردم نهاد پلی بین مردم و حکومت است»، گفت: کانون وکلا یک نهاد عمومی است و از این رهگذر، هم یاریگر شهروندان و هم یاریگر حکومت است، اکنون که لایحه وکالت در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده، نوبت قوه مقننه است تا قانونی تصویب شود که ۶۰ سال بعد، متخصصین این قانونگذار را تحسین کنند، همان گونه که اکنون متخصصین حقوق، قانونگذار ۶۰ سال قبل را به لحاظ تصویب این لایحه تحسین می کنند.
وی همچنین خطاب به کارآموزان وکالت تأکید کرد: کارآموزان علاوه بر مفاد سوگندنامه، به فلسفه سوگند هم توجه لازم را داشته باشند، این سوگند یعنی اینکه جامعه به ما احترام گذارده و قول و تعهد ما را به التزام عدم خروج از حوزه حق، عدالت و قانون پذیرفته است.
گفتنی است، جشن استقلال کانون وکلا در گلستان همزمان با کانون های وکلای سراسر کشور روز پنجشنبه هفتم اسفندماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

«روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گلستان»

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25220
  • 1342 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای گزارش برگزاری جشن استقلال در کانون وکلای گلستان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما