• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15

گزارش مراسم تحلیف دی ماه ۹۱ پذیرفته شدگان کانون وکلای دادگستری منطقه فارس

  • کد خبر : 1667
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷

به گزارش کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویر احمد، مراسم تحلیف پذیرفته شدگان اختبار دی ماه ۱۳۹۱ در عصر روز جمعه مورخ ۲۹/۱۰/۱۳۹۱ در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی احسان شیراز برگزار گردید. در این مراسم، رئیس و اعضای هیات مدیره ی کانون وکلای دادگستری منطقه فارس ، اعضاء کمیسیون اختبار […]

به گزارش کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویر احمد، مراسم تحلیف پذیرفته شدگان اختبار دی ماه ۱۳۹۱ در عصر روز جمعه مورخ ۲۹/۱۰/۱۳۹۱ در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی احسان شیراز برگزار گردید.

در این مراسم، رئیس و اعضای هیات مدیره ی کانون وکلای دادگستری منطقه فارس ، اعضاء کمیسیون اختبار و کارآموزی ، جمعی از پیشکسوتان و فرهیختگان حرفه ی شریف وکالت ، ریاست کل دادگستری استان فارس و دادستان شیراز حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود مقدّس جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید و در بخش اول برنامه، آقای بهنام اکبری ریاست کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد جهت ایراد سخن در جایگاه حضور یافتند. ایشان ضمن خوشامدگویی به حاضرین و دعوت شدگان، پیوستن پذیرفته شدگان آزمون اختبار را به خانواده وکلای دادگستری تبریک گفته و در خصوص جایگاه و شأن حرفه ی وکالت و رسالت وکلا مطالبی را عنوان نمودند.

وی در ابتدا از اهمیت تحلیف و سوگند یاد کرده و بیان داشتند که تنها در مناصب و مشاغلی که با جان، مال، ناموس و آبروی افراد در ارتباط هستند سوگند الزامی است که این امر نشان از اهمیت و حساسیت این مشاغل در اجتماع دارد. ایشان حرفه ی وکالت و پزشکی و منصب قضا را از جمله این موارد دانستند. بهنام اکبری با بیان این مطلب که در کلیه نظامهای حقوقی ، حرفه ی وکالت را به دلیل حساسیت و امانت داری و مسئولیت سنگین وکلا ، از پر اهمیت ترینِ مشاغل می دانند بر کوشش و اهتمام وکلا در حفظ جایگاه بلند این حرفه ی شریف تأکید بسیار نمودند.

در ادامه رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس بر وظیفه رسانه ملی در نشان دادن نقش وکیل مدافع تأکید نموده و درخواست نمودند که مسئولین رسانه ملی، به این مهم توجه کافی و وافی را داشته باشند.
وی تأسیس مفاهیم دادرسی عادلانه و منصفانه را در سیستمهای جدید حقوقی بدون وجود وکیل غیر قابل تحقق دانسته و عنوان نمودند که تنها فردی آگاه به حقوق افراد و جامعه که همانا وکیل دادگستری است؛ می تواند این امر را به نحو شایسته محقق نمایند.

بهنام اکبری نقش وکلای دادگستری کشور مصر، خصوصاً رئیس کانون وکلای این کشور را در تحولات مصر بسیار عمیق دانسته و از پشتیبانی مردم و رجال سیاسی از وکلا و حقوقدانان یاد نمودند. وی همچنین حضور وکلا و حقوقدانان در مقامات عالیه کشورها ی بزرگ و متمدن را پر رنگ دانسته و بر اهمیت و جایگاه این شغل در جامعه بین المللی تأکید نمودند.

بهنام اکبری خطاب به پذیرفته شدگان آزمون اختبار بیان داشتند : با اتمام دوره کارآموزی و اخذ پروانه پایه یک وکالت بر اهمیت و مسئولیت کاری و اخلاق حرفه ای آنها افزوده شده و بایستی در جهت احقاق حقوق مردم و برقراری عدل و انصاف گامهای مستحکم تری برداند . وی در این راستا آگاهی و علم، بروز بودن ، امانت داری ، شفاف سازی برای موکل، احاطه بر موضوع دعوی، احترام به محکمه و همکاران و اصحاب دعوی، ایجاد زمینه صلح و سازش خصوصاً در دعاوی خانوادگی و ارجاع امور به داوری و حکمیت را بسیار مؤثر و وافی به مقصود دانستند.

در پایان رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد پیرامون چالشهای اخیر کانونهای وکلا و وکلای دادگستری بیان داشتند که استقلال وکلا همچون ناموس کانونهای وکلای دادگستری است که بایستی در حراست و حفاظت از آن نهایت سعی و تلاش به عمل آید. ایشان همچنین خواستار رعایت شأن و جایگاه همکاران از سوی دستگاه قضا در مجتمعهای قضائی استان شدند.

در بخش بعدی مراسم آقای دکتر خدائیان ریاست محترم دادگستری کل استان فارس با حضور در جایگاه ضمن تبریک به مناسبت ایام مبارک ربیع ، ورود پذیرفته شدگان آزمون اختبار را به عرصه ی وکالت تبریک و تهنیت گفتند.

دکتر خدائیان امانت را مهمترین خصیصه ی افراد علی الخصوص قضات و وکلای دادگستری قلمداد کرده و عنوان نمودند قرآن کریم و پیامبران بزرگ نیز بر این امر تأکید فراوان نموده اند. ایشان امانت داری را در همبستگی، اعتماد و همدلی جامعه بسیار مؤثر دانستند و تاکید نمودند که تمامی وکلا و قضات بایستی از این ویژگی برخوردار باشند چرا که اسرار، جان ، مال و آبروی افراد به این امر گره خورده است. رئیس کل دادگستری استان فارس مقام وکالت را یک مسئولیت سنگین اجتماعی دانستند و بر حراست و نگهداری آن توسط وکلا تأکید نمودند. ایشان رازداری ، امانت داری ، احقاق حق و اجرای عدالت را از مهمترین خصیصه های وکیل قلمداد کردند و خواستار حفظ جایگاه رفیع وکالت در جامعه شدند.

در ادامه مراسم آقای محمد نوروزی رئیس محترم کمیسیون اختبار و کارآموزی و عضو هیأت مدیره با حضور در جایگاه ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مستمر ِ اعضاء کمیسیون اختبار و کارآموزی گزارشی مختصر را در باب اقدامات این کمیسیون در دوره گذشته ارائه نمودند.

در بخش بعدی مراسم آقای رسول عطار حسینی از وکلای پیش کسوت ، متن سوگندنامه را قرائت نموده و به این ترتیب پذیرفته شدگان آزمون اختبار در پیشگاه هیأت مدیره سوگند یاد کرده و شرافت خود را وثیقه قسم قرار دادند.

در بخش پایانی برنامه از وکلای سرپرست نفرات برتر آزمون اختبار و رتبه های برتر تجلیل بعمل آمد و پذیرفته شدگان پروانه های وکالت خود را از هیئت مدیره دریافت نمودند.

مراسم تا ساعت ۲۱ با پذیرائی از مدعوین در سالن پذیرائی مجتمع آموزشی احسان ادامه داشت .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1667
  • 1633 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای گزارش مراسم تحلیف دی ماه ۹۱ پذیرفته شدگان کانون وکلای دادگستری منطقه فارس بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما