• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
30
سی و چهارمین جلسه هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران برگزار شد

مشروح سخنان نائب رئیس اتحادیه، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز و جناب آقای دکتر شهبازی نیا

  • کد خبر : 29428
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
مشروح سخنان نائب رئیس اتحادیه، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز و جناب آقای دکتر شهبازی نیا

مشروح سخنان نائب رئیس اتحادیه، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز و جناب آقای دکتر شهبازی نیا در بخش آغازین سی و چهارمین جلسه هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

سی و چهارمین جلسه هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در تاریخ سوم مهرماه هزار و سیصد و نود ونه با حضور هیأت مدیره کانون‌های وکلای سراسر کشور به‌صورت برخط برگزار شد.

در آغاز این جلسه آقای دکتر علی پزشکی نائب رئیس اتحادیه ضمن عرض خیرمقدم به اعضای هیأت عمومی و دیگر حاضران در جلسه، از برگزاری این نشست به صورت برخط و نیز استعفای غیرمنتظره و تأثربرانگیز آقای دکتر شهبازی‌نیا به عنوان دو اتفاق غیرمعمول در جلسات هیأت عمومی یاد نمود.

آقای دکتر پزشکی همچنین با تأکید بر نقش آفرینی مؤثر آقای دکتر شهبازی نیا در راستای پیشبرد اهداف بلند نهاد وکالت و اسکودا اظهار داشت امروز در پرتو توجهات حضرت حق و برنامه‌ریزی و مدیریت هوشمندانه‌ی آقای دکتر شهبازی‌نیا و همکاری و همراهی مدیران نهاد وکالت، اسکودا از ساختاری محکم و راهبردی مشخص و تعریف شده برخوردار بوده و با صلابت به راه خود برای نیل به اهداف و مقاصد مندرج در اساسنامه اسکودا ادامه می‌دهد.

در ادامه جلسه آقای دکترجلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت دلاوری‌های رزمندگان ایرانی در طول هشت سال دفاع مقدس با بیان خدمات نهاد وکالت در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی، برخی بی‌مهری‌ها و حملات غیرموجه به این نهاد توسط رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی را تأسف برانگیز ارزیابی نموده و با تأکید بر تلاش مستمر و بی‌دریغ نهاد وکالت جهت دفاع از حقوق ملت در ادوار مختلف به تداوم رویکرد مبتنی بر تعامل سازنده و همکاری همدلانه با دستگاه قضایی کشور در زمان ریاست آیت‌الله رئیسی اشاره نمود و بار دیگر آمادگی نهاد وکالت را برای همراهی با تصمیم‌سازان دستگاه قضایی جهت حمایت از لوایح، آیین‌نامه‌ها و برنامه‌های مرتبط در مقابله قانونی با فساد و مظاهر آن اعلام نمود. آقای دکتر مالکی افزون بر موارد یاد شده اظهار نمود از قوه قضاییه انتظار می‌رود که پیش از ارسال طرح ها و لوایح به کمیسیون‌های مرتبط، اقدام لازم جهت نظرخواهی از نهاد وکالت به عنوان مهمترین و ذیصلاح‌ترین مرجع اعلام نظر کارشناسی در این حوزه معمول نماید. ایشان در پایان سخنان خود از زحمات دست‌اندرکاران برگزاری این اجلاس به‌ویژه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و کانون وکلای دادگستری مرکز قدردانی نمود.

 

 آقای دکترمرتضی شهبازی نیا نیز ضمن عرض ادب و ارادت به حاضران در این نشست و ابراز خرسندی جهت برگزاری موفق این جلسه به صورت برخط و رعایت پروتکل‌های اعلام شده از سوی مسئولان حوزه بهداشت و درمان به تشریح مسیر حرکت اسکودا تاکنون و گذر موفق از شرایط دشوار و نیز تسهیل در روند تدوین آیین‌نامه پرداخت و با اشاره به ضرورت تلاش مضاعف برای ایجاد تسهیلات بیشتر در فرآیند تصحیح و به‌سازی مفاد آیین‌نامه به منظور اجرای بهتر مفاد آن، اتحاد و وحدت همه اعضا حول محور اهداف و برنامه‌های کلان اتحادیه و پافشاری عزیزان بر رعایت اصول عقلانیت، اعتدال و بهره‌گیری از خرد جمعی و حاکمیت قانون را مورد ستایش قرار داد و این رویکرد مبارک را از موجبات تحکیم بیشتر جایگاه اسکودا نزد حاکمیت ارزیابی نمود.

ایشان همچنین با تأکید مجدد بر چالش‌ها و مشکلات موجود در مسیر پیشرفت کلان نهاد وکالت و تثبیت روند تعاملی با قوای سه‌گانه و نهادهای رسمی و حاکمیتی، از تلاش‌های رؤسای پیشین کانون تشکر کرده و ضمن ابراز خرسندی عبور پیروزمندانه کانون از موانع پیش رو و از جمله مشکلات و مصائب مربوط به تدوین آیین‌نامه از تلاش‌های پیگیرانه عزیزان فعال در کارگروه تدوین آیین‌نامه صمیمانه سپاسگزاری نمود. دکتر شهبازی‌نیا مواردی همچون تعیین ردیف بودجه معاضدتی، تدوین سازوکار مسائل مالی داخلی در کانون، اصلاح ساختار و منابع مالی، موضوع دریافت شناسه ملی، تقویت روابط عمومی و انتشار نشریه اختصاصی اتحادیه، طرح چشم انداز و برنامه راهبردی تقویت ارتباط با دستگاه قضایی و اصلاح اساسنامه اتحادیه را از اقدامات انجام شده در این برهه زمانی در راستای به‌سازی و به‌روزرسانی فعالیت‌های اسکودا ارزیابی نمود. آقای دکتر شهبازی‌نیا علاوه بر موارد مذکور، وظیفه و رسالت اتحادیه را فراتر از وظایف یک نهاد صنفی دانسته و با تأکید بر نقش این نهاد مقدس در مسیر نجات جامعه بشری و اهمیت استقرار حاکمیت قانون به عنوان تنها راه برای دستیابی به مردم سالاری یکی از شروط وصول به آرمان‌های یاد شده را استقلال نهاد وکالت و نهاد قضاوت برشمردند. ایشان در ادامه با اشاره به استعفای خود از ریاست اسکودا، بر عهد و پیمان خود بر همراهی همدلانه با نهاد وکالت و اتحادیه پافشاری نموده و از الطاف و مراحم همه عزیزان در سطوح مختلف از جمله کارکنان نجیب و مسئولیت پذیر اتحادیه تشکر نمود.

آقای دکتر پزشکی نیز در فراز پایانی ضمن تاکید بر استفاده بهینه از دانش و تجربه‌ی دکتر شهبازی‌نیا در جایگاه مشاوری امین و دلسوز، برای ایشان و خانواده محترمشان آرزوی سلامتی، سربلندی و سعادت نمود. ایشان در پایان به این نکته اشاره نمود که اتحادیه با احساس تکلیف مضاعف و با به‌کارگیری همه توان به حرکت در مسیری که توسط آقای دکترشهبازی‌نیا و مدیران نهاد وکالت ترسیم شده است ادامه خواهد داد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=29428
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1701 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مشروح سخنان نائب رئیس اتحادیه، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز و جناب آقای دکتر شهبازی نیا بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما