• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

دکتر فرهودی‌نیا: صبوری همراه با مطالبه‌گری و مذاکره، بهترین شیوه‌های معقول برای برون‌رفت از وضعیت نامطلوب نهاد وکالت است صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌‌های وکلای دادگستری ایران – شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ دکتر علی خواجویی‌راد: تشکیل یک حزب غیرسیاسی و تخصصی برای اصلاح شیوه تقنین می‌تواند از مهم‌ترین اقدامات نهاد وکالت در سال ۱۴۰۳ باشد قانون تسهیل، هم به نهاد وکالت و هم به حقوق مردم آسیب وارد کرده است متاسفانه برخی اسکودا را ضعیف می‌خواهند/ امیدوارم سال آینده سال همدلی و وحدت در نهاد وکالت باشد دکتر باقر شاملو: تا زمانی که رویکرد‌های تقنینی درباره نهاد وکالت اصلاح نشود، غلبه بر مشکلات سخت خواهد بود کانون‌های وکلا در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ارتباط خود را با جامعه ترمیم و تقویت کنند انتشار اصلاحیه ماده ۵۴ آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا/ جامعه وکلا و کانون‌ها ظرف ۳ روز پیشنهادات خود را ارسال کنند

23
دکتر جعفر کوشا در نشست خبری مشترک با رییس کانون وکلای مرکز شنبه 20 شهریور 1400:

وجود آزمون و سقف تعداد وکلا در هر جامعه‌ای از بدیهیات است!

  • کد خبر : 34697
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
وجود آزمون و سقف تعداد وکلا در هر جامعه‌ای از بدیهیات است!
ماهیت شغل وکالت نباید با تجارت و رقابت خلط شود، وجود آزمون و سقف تعداد وکلا در هر جامعه‌ای از بدیهیات است. امروز در مجلس به بهانه حمایت از تولید کسانی وارد این حوزه شدند که با آن آشنایی نداشتند.

دکتر جعفر کوشا رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در نشست خبری مشترک با رییس کانون مرکز در روز شنبه مورخ ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ گفت: من در ابتدا از ریاست محترم قوه قضائیه خواهش می‌کنم در ارتباط با وکلای بازداشتی ترتیب استخلاص خود را انجام دهند.

رییس اسکودا در ارتباط با طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار گفت: آن‌چه برای نهاد مدنی قانونی یعنی وکالت دادگستری مهم است رکن رکین استقلال و آزادی در دفاع است و به همین دلیل در سال ۱۳۳۳ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا به تصویب رسید و از الزامات استقلال آن است که قوانین این نهاد باید توسط کسانی وضع شود که از شئونات این نهاد باخبر باشند.

دکتر کوشا ادامه داد: استقلال وکیل به این معنا است که وکیل باید در زمان جذب و پذیرش از توانایی علمی خوبی برخوردار شود، زیرا وکالت، تجارت نیست بلکه شغل شریفی است که باید حامی جان، مال و ناموس مردم باشد. پس تربیت وکلا از امور مهمی است که در سایر شغل‌ها تا این حد دشوار نیست.

کوشا افزود: ماهیت شغل وکالت نباید با تجارت و رقابت خلط شود، وجود آزمون و سقف تعداد وکلا در هر جامعه‌ای از بدیهیات است. امروز در مجلس به بهانه حمایت از تولید کسانی وارد این حوزه شدند که با آن آشنایی نداشتند. مگر لایحه قانونی استقلال سال ۱۳۳۳ چه اشکالی داشت؟ مگر نه این‌که کارآموز پس از جذب باید در کانون وکلای دادگستری تربیت شود؟ سوال این است که آیا کمیسیون جهش تولید که به وکالت پرداخته است از قوه قضائیه استعلام کرده است؟

وی گفت: از روسای کل دادگستری استان‌ها سوال کنید آیا با حذف ظرفیت آزمون وکالت موافقید؟ هجمه و حمله به نهاد وکالت تعرض به حقوق شهروندی است؛ ما از تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم مصوبه را به کمیسیون حقوقی و قضایی اعاده کنند تا در این کمیسیون با مشارکت حقوقدانان لایحه بررسی شود.

وی در اعتراض به مصوبه کمیسیون جهش تولید از خبرنگاران خواست که در مورد پیامدهای تصویب این قانون در جامعه اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس اسکودا درباره برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ گفت: آیین‌نامه اخیرالتصویب قوه قضائیه چالش‌هایی را برای ما ایجاد کرده است و چون آیین نامه فعلا قابلیت اجرایی ندارد لذا آزمون ما براساس مصوبه هیأت عمومی کانون وکلا معوق شده تا به زودی زمان را اعلام کنیم.

رییس اسکودا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اسکودا تاکنون برای دفاع از حقوق وکلای بازداشتی که علیه مسببین مدیریت ناکارآمد کرونا طرح دعوی کردند، چه اقداماتی کرده‌ است؟ گفت: در خصوص دوستانی که به این موضوع پرداختند یعنی نارسایی در توزیع واکسیناسیون مردم، اینها اقدام ملی برای دفاع از حقوق مردم کردند، اما قبل از طرح دعوی ما را در جریان قرار ندادند بلکه ما زمانی در جریان قرار گرفتیم که این دوستان در بازداشت بودند. ما به صورت محرمانه و نامحسوس از اینها دفاع کردیم.

وی ادامه داد: این موضوع بُعد سیاسی گرفته است. ما صنفی هستیم که باید از حقوق عامه دفاع کنیم، بنابراین هم‌وغم ما دفاع از حقوق وکلایی است که از حقوق مردم دفاع می‌کنند.

?روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

همچنین ببینید: نتیجه کسب‌و‌کار تلقی نمودن حرفه وکالت، به‌سخره‌گرفتن معیارهای علمی و تنزل اعتبار مدارج حرفه‌ای به حداقل‌های ممکن خواهد بود

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=34697
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1387 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما