• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
رئیس اسکودا در نامه‌ای خطاب به رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد؛

ضرورت جلوگیری از رویه‌های خلاف قانون در محاکم انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 38229
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
ضرورت جلوگیری از رویه‌های خلاف قانون در محاکم انقلاب اسلامی
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با ارسال نامه‌ای به رئیس دیوان عالی کشور خواستار اجرای دقیق و کامل رویه‌های قانونی در شعب دادگاه‌های انقلاب اسلامی شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)، در پی خودداری برخی محاکم قضایی از پذیرش وکلای انتخابی متهمان در مرحله تحقیقات مقدماتی، دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا در نامه‌ای خطاب به رئیس دیوان عالی کشور از این رویه در شعب دادگاه‌های انقلاب اسلامی انتقاد کرد.

متن کامل نامه دکتر جعفر کوشا خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سید احمد منتظری مقدم، رئیس دیوان عالی کشور به این شرح است:

«حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جناب آقای مرتضوی‌مقدم
رئیس محترم دیوان عالی کشور

با سلام و احترام
با توجه به اصل یکصد و شصت‎ و یکم قانون اساسی و همچنین آیین‌نامه اجرایی نحوه‌ی نظارت دیوان‌ عالی کشور بر اجرای صحیح قوانین در محاکم، به استحضار می‌رسانم برابر گزارش‌های متعدد دریافتی از همکاران محترم وکیل برخی از دادگاه‌‎های انقلاب از جمله شعبه‌ی یکم دادگاه انقلاب اسلامی کرج و شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران با وجود تصریح تبصره‌ی ماده‌ی ۴۸ قانون آیین‌دادرسی کیفری مبنی بر استفاده از وکلای واجد این ماده در مرحله‌ی تحقیقات مقدماتی از پذیرش وکلای انتخابی متهمان خودداری می‌نمایند.

با توجه به اینکه وجود و حضور وکیل منتخب متهم در دادرسی سبب مشروعیت آرای دادگاه‌ها خواهد بود و همچنین وظایف نظارتی آن مقام محترم بر محاکم شایسته است دستور فرمایید تدابیری اتخاذ شود تا دادگاه‌های مزبور و همچنین سایر مراجع از ایجاد رویه‌های خلاف قانون که موجب ضربه زدن به حیثیت دستگاه قضایی می‌گردد خودداری و پذیرش وکیل انتخابی متهم بدون ایجاد مانع انجام پذیرد. مزید امتنان خواهد بود، دستور فرمایید عوامل تحت امر نتیجه اقدامات و دستورات حضرت‌عالی را در این خصوص به این اتحادیه اعلام و منعکس نمایند.»

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=38229
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 607 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما