• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
5
رئیس اسکودا در دیدار نماینده نی‎ریز، استهبان و بختگان در مجلس:

آماده همفکری با مجلس در دو حوزه کارشناسی و نظارت بر قوانین هستیم

  • کد خبر : 44094
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۷
آماده همفکری با مجلس در دو حوزه کارشناسی و نظارت بر قوانین هستیم
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران ضمن تاکید بر ضرورت بهره‌گیری مجلس از ظرفیت حقوقدانان در کشور، از آمادگی نهاد وکالت برای تدوین و به‌روزرسانی قوانین و مقررات و همکاری با قوه قانونگذاری کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا، دکتر جعفر کوشا در دیدار دکتر فرهاد طهماسبی، نماینده مردم نی‎ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید از پتانسیل کانون‌های وکلای دادگستری در حوزه تقنین استفاده کند، گفت: وکلای دادگستری می‌توانند در بحث نوآوری و به‌روز کردن قوانین به نمایندگان مجلس کمک کنند و همفکری داشته باشند؛ بر این اساس ما در نهاد وکالت در دو حوزه کارشناسی و نظارت بر قوانین این آمادگی را داریم که با مجلس همکاری لازم را داشته باشیم.

رئیس اسکودا همچنین خواستار برگزاری جلسات مداوم میان کانون وکلا و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در دوره جدید شد.

دکتر کوشا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم از نمایندگان مجلس انتظار تدبیر دارند نه آنکه وارد کار اجرایی شوند، تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس نگاه حقوقی به مسائل و موضوعات داشته باشند، آرامش بیشتری بر جامعه حکمفرما خواهد شد. امروز نیازمند تدوین قوانینی هستیم که نیازهای اصلی مردم را پوشش دهد و دردی از آنها را دوا کند.

دکتر فرهاد طهماسبی، نماینده مردم نی‎ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت نگاه کارشناسی در کمیسیون‌های مختلف مجلس، گفت: باید از ظرفیت کانون‌های وکلای دادگستری و نیز دانشکده‌های حقوق در کمیسیون‌های مختلف مجلس استفاده و نظرات آنها در موضوعات گوناگون برای تدوین قوانین و مقررات اخذ شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=44094
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 122 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما