• امروز : جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
3
رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان:

کانون‌های وکلا باید دغدغه اجتماعی داشته باشند

  • کد خبر : 44173
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
کانون‌های وکلا باید دغدغه اجتماعی داشته باشند
به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان، نشست مشترک کانون وکلای دادگستری استان با اداره کل بهزیستی همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری استان همدان، در این نشست، دکتر مهدی غلامی جلال، رئیس کانون وکلای همدان ضمن تأکید بر اینکه وظیفه ما در کانون وکلای دادگستری التیام و کاهش درد جامعه است، گفت: رویکرد ما در کانون خدمات‌رسانی به افراد بی‌بضاعت است؛ به طوری که به سازمان‌هایی که به افراد نیازمند خدمات‌رسانی می‌کنند با تعیین وکیل رایگان آنها را در این امر کمک می‌کنیم. البته وکلایی که برای کمک به افراد بی‌بضاعت انتخاب می‌شوند به صورت داوطلب و ‌خودجوش تمایل به دفاع رایگان از افراد بی‌بضاعت را دارند.

وی با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری باید دغدغه اجتماعی داشته باشد، ادامه داد: با ارائه مشاوره و دفاع رایگان از کودکان کار چه در کانون و چه از طریق رسانه‌های جمعی و نشریات شاید بتوانیم بخش کوچکی از درد جامعه را کاهش دهیم.

دکتر وحید جلائی، رئیس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان همدان هم در این جلسه اظهار کرد: وظیفه ما به عنوان جامعه حقوقی حمایت از کودکان است. چه کودکانی که مجبور به کار نیستند و چه کودکانی که به دلیل فقر اقتصادی، بی‌سرپرست بودن و یا اعتیاد سرپرستان خانواده به مواد مخدر آنها را مجبور ساخته تا به انجام کار رو بیاورند و در واقع قربانی جرم هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما ابزار شناسایی کودکان کار را نداریم، لازم است سازوکاری را پیدا کنیم که این قشر از کودکان شناسایی و حمایت شوند. کانون وکلای دادگستری استان همدان در زمینه حمایت از حقوق کودکان با برگزاری جلسات و مشاوره به کارکنان بهزیستی تمام قد آماده خدمت است.

در این جلسه رحیم فریبا، عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان همدان هم پیشنهاد داد که با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک و مدون، علاوه بر ایجاد تعهد چارچوب، کار هم برای اداره بهزیستی و کانون وکلای دادگستری همدان مشخص شود.

بختیاری، سماعی و شایگان نمایندگان و کارشناسان اداره کل بهزیستی استان همدان هم در این جلسه عنوان کردند: دغدغه کانون وکلای دادگستری استان همدان برای کمک به کودکان و افراد بی‌بضاعت قابل ستایش است و نیاز داریم که کانون وکلا فراتر از بحث کودکان کار با ما همکاری کند. در واقع تمایل داریم از پتانسیل کانون وکلای دادگستری همدان در زمینه‌های بیشتری در حوزه کودکان استفاده کنیم.

شایان ذکر است در پایان این نشست، واحد حمایت از حقوق کودکان کار در کانون وکلای دادگستری استان همدان افتتاح شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=44173
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 43 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما