• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
13

برگزاری جلسه‌ی اول کارگروه کارآموزی – سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۵

  • کد خبر : 35775
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
برگزاری جلسه‌ی اول کارگروه کارآموزی – سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۵

جلسه‌ی اول کارگروه کارآموزی اتحادیه‌ی سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با حضور دبیران محترم کمیسیون‌های کارآموزی کانون‌های وکلای دادگستری در روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ به‌صورت حضوری و برخط برگزار شد. این کارگروه با هدف اتخاذ رویهٔ واحد و راهکارهای متناسب با شرایط لایحه‌ی قانونی استقلال در آیین‌نامه‌ی مصوب سال ۱۳۳۴ خصوصاً با رویکرد بررسی مشکلاتی که در آیین‌نامه‌ی اجرایی (ابلاغی ۱۴۰۰ قوه‌ی قضاییه) وجود دارد، آغاز به کار نمود و در پایان تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

۱- اعضای کمیسیون‌های کارآموزی و دبیران کمیسیون‌های کانون‌های وکلا، کاملاً خود را تابع و پشتیبان تصمیمات هیات‌‌مدیره‌‌ی کانون‌ها و همچنین اسکودا دانستند.

۲- ایشان کارگروه آیین‌نامه‌ی اجرایی را برخلاف صریح موازین قانونی و ناقض استقلال کانون‌های وکلا دادگستری دانستند و اعلام کردند صرف‌نظر از عدم پذیرش، دادگستری‌های سراسر کشور هم شرایط و بستر لازم جهت اجرای آیین‌نامه خصوصاً در بخش کارآموزی را ندارند و ضرورت لغو آن اجتناب‌ناپذیر است.

۳- مقرر شد اعضای کمیسیون‌ها و دبیران محترم کارآموزی ظرف یک هفته با مداقه در مقررات قانونی آیین‌نامه‌ی مصوب ۱۳۳۴ و شرح وظایف کارآموزی مصوب کانون‌ها در بخش کارآموزی و عدم همکاری دادگستری بعضی از شهرها جهت پذیرش کارآموزان و جهت جلوگیری از تضییع حقوق کارآموزان جدید‌الورود رویهٔ واحدی مطابق آیین‌نامه‌ی مصوب ۱۳۳۴ را اتخاذ و اجرایی نمایند‌.

در پایان مقرر شد جلسه‌ی بعدی کارگروه روز سه‌شنبه‌ی آینده با دستور جلسه‌ی «اتخاذ رویکرد مناسب با قوانین پیش‌گفته و شیوه‌های جایگزین کارآموزی با لحاظ مقررات قانونی» برگزار گردد. این جلسه در ساعت ۱۵ به پایان رسید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=35775
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1053 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما