• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

برگزاری مراسم اهدای پروانه کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۱ کانون وکلای همدان

  • کد خبر : 40378
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
برگزاری مراسم اهدای پروانه کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۱ کانون وکلای همدان
مراسم اهدای پروانه کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۱ کانون وکلای دادگستری استان همدان صبح امروز چهارشنبه بیستم اردیبهشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری استان همدان، در این مراسم که با حضور اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان همدان، رییس کمیسیون کارآموزی و کارآموزان گروه پانزدهم برگزار شد، دکتر مهدی غلامی‌جلال اظهار کرد: کانون وکلا هیچ وقت با افزایش وکیل و نیروی انسانی مخالف نبوده چرا که یکی از ابزارهای قدرت این نهاد مدنی، افزایش نیروی انسانی بوده به طوری که برای ۱۲۵ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت سال ۱۴۰۱ در همدان پروانه وکالت صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد پذیرفته شدگان نسبت به سنوات قبل با توجه به قانون تسهیل کسب‌وکار، مطرح کرد: این موضوع باعث‌ افزایش قدرت چانه زنی بیشتر کانون وکلا در مجامعی است که نیازمند چانه زنی هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان ادامه داد: دیدگاه کانون وکلا به کارآموزان جدید مغایر با کارآموزان قبلی نیست اما عملکرد ما نسبت به کارآموزان جدید متفاوت است چراکه آیین نامه تغییر کرده و در نحوه کارآموزی سختگیری‌هایی دیده شده است.

غلامی‌جلال خطاب به کارآموزان گفت: باید نسبت به جایگاه خود و تکالیفی که داریم، آگاه باشیم‌. با توجه به سختگیری آزمون‌ها، در دوره، کارآموزی کنید نه وکالت چرا که با این همه سختی و هزینه پروانه گرفتید اما اگر دو بار در آزمون رد شوید، پروانه باطل می‌شود.

وی با بیان اینکه ما ارفاق در مباحث علمی را نمی‌پذیریم بنابراین کارآموزی کنید تا بتوانید توشه‌ای جمع کنید و وکیل خوبی باشید، خاطرنشان کرد: ما با توجه به تغییر آیین‌نامه تلاش کردیم آموزش را ارتقاء دهیم و مواردی را بگوییم که مغفول مانده و لازمه وکیل خوب شدن است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان تأکید کرد: نحوه رفتار با دیگران، خواندن پرونده و جلب اعتماد باید به کارآموزان آموزش داده شود چراکه شغل حساس، خطیر و بسیار شیرینی است و احقاق حق حلاوت خوبی دارد.

غلامی‌جلال با توصیه به صبر در شغل وکالت، مطرح کرد: اگر می‌خواهید وکیل خوبی باشید و درآمد مالی خوبی داشته باشید، باید حداقل پنج سال زمان ببرد تا جا بیفتد.

وی با بیان اینکه باید تلاش و کوشش مضاعفی کنید، اظهار کرد: در هر دوره قاعدتاً تمام افراد دوست داشتند وکیل موفقی شوند اما چند نفر موفق شدند؟ شاید به اندازه انگشتان یک دست باشد چراکه تنها این افراد هزینه‌های وکیل خوب شدن را پرداختند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه با پذیرش در آزمون هیچ وقت غره نشوید که از حیث علمی کامل هستید، بیان کرد: روزی که رابطه وکیل با کتب حقوقی قطع شود آن وکیل دچار مرگ تدریجی می‌شود. مرجع رفع ابهامات و سوالات را به هیچ وجه قضات دادگستری قرار ندهید چراکه اعتماد به نفس مخالفت با استدلال آن قاضی را در یک پرونده از دست می‌دهید و از همکاران وکیلتان نیز سوال نکنید چراکه شهامت اینکه بگویند اطلاع نداریم را ندارند و ممکن است راهنمایی اشتباه کنند، بنابراین باید در رابطه با سوال‌هایتان مطالعه کنید و اگر به جواب دلخواه نرسیدید، با چند همکار مشورت کنید.

در ادامه این مراسم، کارآموزان در اولین کارگاه آموزشی خود با موضوع جلسه توجیهی و تدریس وکیل حسین زارع مهد، رییس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان همدان شرکت کردند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=40378
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران
  • 406 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما