• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
16
اخبار کانون‌های وکلا

جلسه هم اندیشی مدیران کانون وکلای دادگستری خراسان با حضور دکتر احسان قاضی زاده نماینده مردم شریف فریمان و عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما

  • کد خبر : 32817
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
جلسه هم اندیشی مدیران کانون وکلای دادگستری خراسان با حضور دکتر احسان قاضی زاده نماینده مردم شریف فریمان و عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما
در این جلسه که با حضور اعضای هیات مدیره و اعضای کمیسیون پارلمانی کانون وکلای دادگستری خراسان برگزار گردید، دکتر مجتبی زاهدیان ریاست کانون ضمن تشریح اقدامات و فعالیت های مختلف این نهاد اعلام نمود، کانون وکلای دادگستری خراسان آمادگی دارد به عنوان بازوی مشورتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح ها و لوایح حقوقی انجام وظیفه نماید.

در این راستا به کلیه نمایندگان استان های خراسان طی مکاتبه ای پیشنهاد تعیین مشاور حقوقی برای ایشان ارایه گردید.
وی همچنین در خصوص طرح مباحث مربوط به نظام حقوقی کشور به ویژه راجع به نهاد دیرپای وکالت که علیرغم ضرورت طرح در کمیسیون حقوقی و قضایی ، در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده شدیدا ابراز نگرانی کرد.

 دکتر مجتبی زاهدیان خاطر نشان کرد دیدگاه حاکمیتِ قواعد بازار و کسب و کار بر حوزه وکالت ناشی از طبیعت و ماهیت کمیسیون اقتصادی است. ایشان ورود حقوقدانان مجلس و بویژه اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی به این مسایل را خواستار شد و تبعات منفی رویکرد اقتصادی به نهاد شریف وکالت را گوشزد نمود‌.
رییس کانون وکلای دادگستری خراسان در خصوص برنامه های صدا و سیما خصوصا برنامه پایش که بدون حضور نمایندگان کانون وکلا و حتی بدون حضور یک کارشناس مسلط حقوقی به کرات علیه نهاد وکالت و کانون وکلا هجمه وارد می‌کند تذکر داد و از نماینده محترم شهرستان فریمان و عضو شورای نظارت بر صدا و سیما تقاضای توجه و تذکر راجع به این موضوع نمود و خواستار حضور مدیران و نمایندگان از پیش معرفی شده کانون وکلا در برنامه های زنده تلویزیونی شد.

 در ادامه این نشست آقای دکتر قاضی زاده نماینده محترم مردم شریف فریمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جایگاه وکلای دادگستری و کانون وکلا در احقاق حقوق ملت و تاکید بر نگاه حرفه ای به کانون وکلا و خروج این حوزه حساس از قلمرو مباحث اقتصادی در خصوص پیگیری این موضوع قول مساعد دادند.
دکتر قاضی زاده همچنین افزود در خصوص برنامه های صدا و سیما بصورت مکتوب به ایشان منتقل گردد تا پیگیری لازم انجام شود.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=32817
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1319 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما