• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12
نماینده‌ی مردم ساری و میاندرود، در چهل‌وهفتمین همایش اسکودا:

حذف تبصره‌ی ماده‌ی ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری از دغدغه‌های وکلاست

  • کد خبر : 37794
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
حذف تبصره‌ی ماده‌ی ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری از دغدغه‌های وکلاست

علی بابایی‌کارنامی، نماینده‌ی مردم ساری و میاندرود، در چهل‌وهفتمین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران امر وکالت را بر اساس قانون اساسی و مستقل‌بودن آن حائز اهمیت دانست اظهار کرد: وکالت و کانون وکلای دادگستری اموری تک‌بُعدی نیستند و در همه‌ی ابعاد زندگی انسان‌ها می‌توانند اثرگذار باشند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه وکالت در کشور نیاز به بازنگری جدی دارد گفت: حقوق در تعاریف جامعه‌ی بشری اهمیت زیادی دارد و همین موضوع نشان‌دهنده‌ی اهمیت وکالت است؛ وکلا باتوجه‌به اینکه مردم اشرافی به الفبای قانونی ندارند در همه‌ی حوزه‌ها در کنار ایشان هستند.

بابایی‌کارنامی با اشاره به اینکه ضعف‌هایی در مراودات اجتماعی بین ارکان اساسی و جایگاه حمکرانی وجود دارد افزود: اکنون بیش از شانزده‌هزار قانون در کشور وضع شده اما به کارایی آن‌ها توجهی نشده است؛ بنابراین، کمیسیون قضایی و حقوقی اعتقاد دارد که قوانین مربوط به وکالت باید باتوجه‌به مبانی کلیات حقوق و حقوق شهروندی باشد. نماینده‌ی مردم ساری و میاندورد در مجلس با بیان اینکه امضای طلایی در کشور ما وجود دارد و حذف تبصره‌ی ماده‌ی ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری از دغدغه‌های وکلاست عنوان کرد: عدالت باید به‌صورت خاص تعریف شود و محدود به یک مسیر نیست. امروز جامعه‌ی بشری اعتقاد دارد که عدالت نیازمند گفتمان‌سازی است.

وی رویکرد کلی مجلس را مثبت مطرح و بیان کرد: به دلیل رفتار احساسی برخی از افراد فعالیت در کشور سخت شده است. بابایی‌کارنامی با اعلام اینکه امروز اگر آمارهای مختلف آسیب‌های اجتماعی را تحلیل کنیم به عدم فرهنگ‌سازی مناسب در رفتارها می‌رسیم گفت: اشتغال ساختاری است و نیاز به ریشه و هویت دارد و برای اشتغال سیاست‌های پولی و مالی نیاز به اصلاح دارد؛ مجلس آمادگی بر اصلاح قوانین مربوط به حوزه وکالت را دارد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم تعاملات بین وکلا و مجلس تقویت شود و در امر حذف تبصره ماده ۴۸ نیز با رئیس مجلس گفتگو و مورد پیگیری قرار گیرد تا با تعاملات بین بخشی سه قوای مقننه، قضائیه و مجریه زمینه توسعه فعالیت کانون وکلا را فراهم شود.

 

استاندار مازندران در همایش اسکودا:

کانون وکلای دادگستری باید به نهاد مبارزه با فساد تبدیل شود

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، در چهل‌وهفتمین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در بابلسر گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که امروز جامعۀ بشری بیشترین تلاش را برای آن می‌کند تحقق و ایجاد عدالت است.

وی با بیان اینکه عدالت یکی از بهترین ادبیات رایج در حکمرانی است افزود: شاید این شغل در مجموعۀ مشاغلی است که در اجرای عدالت، در حال حاضر فعال هستند.

سیدمحمود حسینی‌پور با اشاره به اینکه قاضی به‌عنوان بالاترین عضو اجتماع، مسئولیت قضاوت را برعهده دارد اذعان داشت: وکیل می‌تواند بستر اجرای عدالت را برای قاضی صادرکنندۀ حکم نهایی مهیا کند؛ بنابراین، نقش وکالت از اعلام حکم قضاوت بالاتر است.

حسینی‌پور ذکر کرد: جامعۀ ما در حال حاضر مسائل مختلفی را تجربه می‌کند، اما یکی از مشکلات اصلی ما عدم توجه افراد به کسانی است که می‌توانند در عدالت به آن‌ها کمک کنند. او با اعلام اینکه وکیل در جامعۀ ما جایگاه حقیقی خود را پیدا نکرده است خاطرنشان کرد: فراز و فرود‌هایی در طول انقلاب وجود داشت که کانون وکلا آن را حس کرد و امروز به‌عنوان محور اصلی اجرای تشریفات قضایی نقش‌آفرینی می‌کنند.

استاندار مازندران اشاره کرد: جامعۀ ما در حال توسعه است و تمام شئونات اجتماعی ما در حال تحول می‌باشد. بنابراین، حوزۀ تخصصی وکلا هم باید در حال تغییر و تحول باشد. سیّدمحمود حسینی‌پور بیان کرد: وکالت شغلی مقدس است و سوگندی که وکیل دادگستری یاد می‌کند از مهم‌ترین مسائل مورد توجه است. پس، کانون وکلای دادگستری باید به نهاد مبارزه با فساد تبدیل شود.

استاندار مازندران نوید داد: اگر وکلای دادگستری می‌خواهند در تصمیم‌گیری‌های کلان استان شرکت کنند، ما آن‌ها را با آغوش باز می‌پذیریم. لازم به ذکر است چهل‌وهفتمین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به میزبانی کانون مازندران در هتل میزبان بابلسر در حال برگزاری است.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=37794
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 368 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما