• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
17
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در همایش اسکودا

در قوای سه گانه باید از این سرمایهٔ عظیم کانون وکلا مخصوصاً در بحث قانونگذاری استفادهٔ بهینه صورت بگیرد

  • کد خبر : 35268
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
در قوای سه گانه باید از این سرمایهٔ عظیم کانون وکلا مخصوصاً در بحث قانونگذاری استفادهٔ بهینه صورت بگیرد
انتظار داریم در پرونده هایی که امکان صلح و سازش وجود دارد، وکیل اساس کار باشد.
در ادامه افتتاحیه همایش اسکودا دکتر جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اهمیت مقوله «استقلال» در وکالت اظهار داشت: اگر بحث از استقلال قاضی می شود، در کنار آن باید از استقلال وکیل نیز سخن گفته شود و بلعکس استقلال وکیل، استقلال قاضی است. امروزه اگر قضات تمام تلاش و همّ خود را در ارتباط با پرونده‌ای که تشکیل شده بکار ببندند، باز هم نمی‌توانند همه جنبه‌های پنهان پرونده را بدون حضور وکیل بررسی کنند.
سرمایهٔ عظیمی در کانون‌های وکلا وجود دارد افتخار می‌کنیم که در کنار شما و آموزش‌هایی که شما ارائه دادید، امروز به عنوان نتیجه کار شما در بین مردم و در حوزهٔ امنیت و آرامش مردم اثر گذار هستیم و این مایهٔ افتخار ماست.
 
 دکتر جمادی افزود:هیچ نهادی در کشور به اندازهٔ کانون‌های وکلا سرمایه اینچنینی ندارد. در قوای سه گانه باید از این سرمایهٔ عظیم مخصوصاً در بحث قانونگذاری استفادهٔ بهینه صورت بگیرد، امروز در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی که تحصیلات حقوقی و قضایی دارند در کمیسیون حقوقی فعالیت نمی‌کنند که این مسأله نیاز به آسیب شناسی اساسی دارد! من از جهت آمار ورودی پرونده‌های حقوقی به اطلاع می‌رسانم که امروزه مطالباتی که مربوط به حوزهٔ قراردادها می‌شود در رأس پرونده‌های ورودی دادگستری‌ها قرار دارد که ناشی از عدم آگاهی مردم در این حوزه می‌باشد که شما می‌توانید این آگاهی را ایجاد نمایید، در مورد پرونده‌های کیفری نیز به همین نحو نیاز به توجه شما بر همگان آشکار است.
رئیس کل دادگستری بوشهر افزود: انتظار داریم در پرونده هایی که امکان صلح و سازش وجود دارد، وکیل اساس کار باشد. توصیه‌های ابتدایی که از ناحیه وکیل صورت می‌گیرد، به اندازه‌ای کارساز است که اگر قاضی تمام تلاش خود را هم به کار ببندد به این نتیجه نخواهد رسید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=35268
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1067 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما