• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
28
اخبار کانون های وکلا

دیدار نوروزی هیات مدیره کانون وکلای یزد با رئیس کل دادگستری استان یزد: سال ۹۹، جامعه وکالت درگیر کرونای کم لطفی و بی‌مهری بود

  • کد خبر : 33509
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
دیدار نوروزی هیات مدیره کانون وکلای یزد با رئیس کل دادگستری استان یزد: سال ۹۹، جامعه وکالت درگیر کرونای کم لطفی و بی‌مهری بود
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون وکلای دادگستری یزد، روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۷ هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد با رئیس کل و قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد دیدار کردند.

در این دیدار دکتر علی زارع مهرجردی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد ضمن تبریک سال جدید گفت: سال ۹۹ سال تشدید بیماری کرونا بود و همکارانی از کانون وکلا و دستگاه قضا را از دست دادیم که یاد و خاطره آنان را گرامی می‌داریم و از خداوند برای آنان غفران الهی آرزومندیم. وی افزود: در سال ۹۹ جامعه وکالت هم درگیر کرونای کم‌لطفی و بی‌مهری بود و کلید واژه‌هایی از قبیل انحصارطلبی و نجومی‌بگیر مطرح شد که نادرست می‌باشد.

دکتر زارع بیان داشت: خوشبختانه بعضی از مقامات دستگاه قضایی مثل دکتر مصدق حمایت خوبی در این زمینه نمودند ولی صحبت‌های ریاست محترم قوه قضائیه در ابتدای سال دارای ابهاماتی بود و در تضاد با رویه و قانون موجود بود؛ این انحصار در مورد وکالت، سردفتری، کارشناسی و همچنین در مورد قضاوت مطرح شد که البته رفع انحصار در قضاوت جای بحث و سوال فراوان دارد. وی تاکید کرد: انحصار‌طلبی در مورد نهاد وکالت مصداق ندارد زیرا گزینش وکیل بر اساس اجازه قانون انجام می‌شود و تعیین ظرفیت را قانون تعیین می‌کند که در تعیین ظرفیت یک رای از سه رای متعلق به کانون وکلاست، در حالیکه رای غالب متعلق به نهاد حاکمیت و دستگاه قضاست که انتظار ما از دستگاه قضا این است که به صورت فعال به موضوع طرح‌های در دست بررسی در مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کند، نقش فعالی داشته باشد و در این زمینه اظهار نظر نماید.

تمام نهادهای مرتبط با امر تولید و تولیدکنندگان، کانون وکلا را در کنار خود بدانند

 رئیس کانون وکلای یزد با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مقام معظم رهبری گفت: در ابتدای سال جاری به تأسی از این شعار، ایده‌ای از طرف کانون وکلای یزد مبنی بر رفع موانع حقوقی و معاضدت حقوقی از تولید مطرح شد که مکاتباتی با استاندار محترم به عنوان نماینده دولت و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی انجام شد تا نهادها و سازمان‌های مرتبط با امر تولید به این دبیرخانه ملحق شوند. وی ابراز امیدواری کرد: کانون وکلا بتواند نقش حامی و حلقه اتصال داشته باشد و با استفاده از ظرفیت خود به تولید‌کنندگان کمک حقوقی نماید تا در نهایت بتوانیم با کمک همه نهادهای ذیربط، موانع حقوقی در مقررات تولید را شناسایی نماییم و اگر نیاز به قانون‌گذاری جدید و یا حذف مقررات زائد باشد، طرح و یا لایحه مورد نظر به نمایندگان محترم مجلس ارائه شود.

دکتر زارع گفت: کانون وکلا می‌خواهد نقش مدنی و اجتماعی خود را که همیشه داعیه‌دار آن بوده است و وظیفه خود می‌داند ایفا نماید و از دستگاه قضایی استان انتظار داریم ضمن حمایت از این ایده در نشست‌ها و مجامع خود به نهادهای مرتبط اطلاع رسانی نماید تا به کمک کانون وکلا بشتابند و تمام نهادها و تولیدکنندگان، کانون وکلا را در کنار خود بدانند تا بتوانیم قدم‌های مثبتی در این زمینه برداریم. وی در پایان ابراز امیدواری نمود در سال جدید حال نهاد وکالت بهتر شود.

 

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری یزد

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=33509
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1641 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما