• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
26
  اخبار کانون‌های وکلا

دیدار هیات رییسه کانون وکلای دادگستری البرز با دکتر عسگری نماینده مردم شریف البرز در مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر : 32835
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
دیدار هیات رییسه کانون وکلای دادگستری البرز با دکتر عسگری نماینده مردم شریف البرز در مجلس شورای اسلامی
در مورخه ۱۳ دی ماه، هیات رییسه کانون وکلای دادگستری البرز در جلسه‌ای که به منظور انتقال دغدغه‌ها و نگرانی‌های کانون‌های وکلا به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل خانه ملت برگزار شد، با جناب دکتر عسگری دیدار و گفتگو کردند.

جناب دکتر تفویضی رییس کانون البرز با تاکید بر غیر کارشناسی بودن طرح اصلاح موادی از قانون نحوه‌ی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و ضرورت جلب نظر متخصصان و مخالفت جامعه حقوقی، وکلا و قوه قضاییه با کسب و کار تلقی کردن وکالت، آسیب‌های جبران‌ناپذیر این اقدام را گوشزد نمودند و این اقدام را بسان حذف دادسراها در سال ۱۳۷۳ یک آسیب جبران ناپذیر اعلام نمودند.

 در ادامه این دیدار دکتر آیت اله پرویزی فرد نایب رییس کانون البرز ضمن اشاره به خدمات معاضدتی و تسخیری کانون‌های وکلا که به نوعی ایثار تلقی می گردد، آسیب‌های اجتماعی ناشی از حذف ظرفیت در اجرای این طرح از جمله گسترش فساد و رقابت ناسالم و در نهایت آسیب به عدالت قضایی را برشمرده و بر لزوم توجه جدی به شغل وکالت به عنوان رکن دادرسی عادلانه و یک منصب پیراقضایی تاکید کردند.

 در پایان بازرس کانون جناب آقای حمید رضا داداش پور دواچی با اشاره به اینکه طرح مذکور خلاف قانون اساسی و مبانی عقلی است، مقایسه وکالت را با سایر کسب و کارها قیاس مع‌الفارق و مفسده برانگیز توصیف و چنین اقدامی را زمینه ساز وکالت‌های تضمینی و انحراف مسیر عدالت قضایی برشمردند. توجه به قانون کیفیت اخذ پروانه و اینکه اکثریت آراء کمیسیون تعیین ظرفیت در اختیار قوه قضاییه بوده و نیز لزوم بررسی این طرح در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و نیز انتقال دغدغه های وکلا و کانون‌ها به نمایندگان از جمله موضوعات دیگری بود که مورد بحث و تاکید قرار گرفت.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=32835
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1799 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما