• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

مرکز داوری کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه افتتاح شد

  • کد خبر : 39669
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
مرکز داوری کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه افتتاح شد
مرکز داوری کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه با حضور دکتر توسلی‌زاده رئیس دادگستری استان، دکتر فتاحی رئیس شوراهای حل اختلاف استان و روسای شعب حقوقی دادگستری ‌کرمانشاه ورئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه و اعضای هیات امنا و همچنین داوران مرکز داوری افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه، در ابتدای این مراسم روح‌اله وکیلی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه ضمن خیر مقدم  به میهمان، گزارشی از امکانات و ظرفیت و پتانسیل مرکز داوری جهت ارائه خدمت به شهروندان در زمینه داوری ارائه و اعلام کرد مرکز داوری آمادگی هرگونه همکاری با دادگستری در رابطه با ارجاع پرونده به داوران مرکز داوری را دارد.

وکیلی در ادامه یکی از مشکلات و ‌معضلات جدی قوه قضاییه را حجم بسیار بالای پرونده‌های جاری و تعداد زیاد پرونده‌های ورودی این قوه عنوان کرد و گفت: متاسفانه این روند همچنان سیر صعودی را طی می‌کند لذا برای کاهش حجم پرونده ها باید به دنبال راهکار کارآمد باشیم، در این میان داوری می‌تواند راهکار بسیار مفیدی برای حل این معضل باشد.

وی افزود: اصولا در اکثر دنیا مردم از آمد و شد به دادگاه اهتراز می کنند و ترجیح می‌دهند در محیط های دوستانه تری نسبت به دادگاه‌ها به حل و فصل اختلافات فیمابین اقدام کنند. سرعت در رسیدگی، انتخاب داوران به اختیار که اشخاص می‌توانند داوران خود را گزینش کنند، ملزم نبودن به رعایت تشریفات آیین دادرسی مدنی، علنی بودن رسیدگی، هزینه دادرسی کمتر و سرعت در رسیدگی از مزایای داوری است، لیکن به جهت عدم فرهنگ سازی مغفول مانده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: کانون کرمانشاه با تربیت و‌ آموزش داوران از بین وکلای پایه یک و ‌نظارت هیات امنا در نحوه تدوین و ویرایش آن و ‌توجها به قوانین موجد حق خوشبختانه از استقبال خوبی برخوردار شده و این آمادگی را دارد تا با همکاری متصدیان محترم امر قضا تجارب داوران زبده و ‌مسلط به قوانین خود موجبات رضایتمندی آحاد جامعه را که مشتاق عدالت هستند در اختیار دستگاه قضایی و مراجعین محترم قرار دهد. پیشنهاد می شود در قراردادهایی که در آژانس های معاملات ملکی و ‌نمایشگاه های اتومبیل تنظیم می شود شرط داوری منظور شود تا در صورت حدوث ‌اختلاف، از طریق داوری فصل اختلاف شود. ما این آمادگی را داریم تا از توان بالای همکارانم در این راستا ‌و با احیای فرهنگ سازش که ریشه عمیق در فرهنگ ما دارد و ‌مقررات پیش بینی شده در قانون اصلاح پاره ای از قوانین با ارجاع پرونده به کانون تمام تلاش خود را در حصول سازش فراهم کنیم.

وکیلی افزود: به توان همکارانم و تسلط آنان به قوانین و‌آشنایی آنان به فرهنگ غنی صلح و سازش اعتماد کنید. در همین راستا ساختمان مرکز داوری کانون که از موقعیت فیزیکی و فضای مناسب برخوردار است را تجهیز تا در راستای امر داوری هم استانی‌ های محترم و ‌مراجعین برخوردار شوند و ‌امروز رسما افتتاح آن را اعلام ‌ ودر قسمت هایی از آن این فرصت مهیا شده تا همکاران فاقد دفتر وکالت با موکلین و ‌مراجعین با سازو‌کاری که تعریف شده است ملاقات و ‌نشست داشته باشند.

سپس فریبرز انسانی مهر، رئیس هیات امنای مرکز داوری گزارش مبسوطی از پیشینه و نحوه تاسیس مرکز داوری کانون وکلای داگستری استان کرمانشاه به حاضران ارائه و اظهار داشت: ارکان مرکز داوری مشتمل بر هیات امنا – داوران و دبیرخانه بوده و دارای تشکیلات منظم و منسجم در رابطه با جذب، آموزش داوران و نحوه  ارجاع پرونده به داوران است و طبق مقررات آئین داوری تمامی مراحل رسیدگی اعم از نحوه تحویل و ارسال و ابلاغ دادخواست و دعوت از طرفین و بازبینی رای داوران و نظارت بر رای داوران  توسط هیات امنا بطور دقیق  در مرکز داوری انجام می‌شود، لذا شایسته است دادگستری از پتانسیل و امکانات مرکز داوری کانون وکلای دادگستری جهت انتخاب داوران به نحو احسن استفاده کند زیرا داوران مرکز همگی از  وکلای با سابقه چندین ساله وکالت  هستند.

در ادامه این مراسم نیز دکتر توسلی زاده، رئیس دادگستری استان کرمانشاه ضمن تشکر از دعوت کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه و افتتاح مرکز داوری، از هیات مدیره و هیات امنای مرکز داوری درخواست کرد راهکارها و پیشنهادات خود برای استفاده از داوران مرکز داوری را به دادگستری ارائه کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=39669
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1032 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما