• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13
دیدار رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با معاون کنسولی وامور مجلس و ایرانیان خارج از کشور

همکاری لازم در جهت کمک قضائی به ایرانیان خارج از کشور

  • کد خبر : 32783
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
همکاری لازم در جهت کمک قضائی به ایرانیان خارج از کشور
در مورخ ۹۹/۰۹/۲۹ به منظور توسعه همکاری‌های مشترک در خصوص کمک به ایرانیان خارج از کشور و رفع مشکلات قضائی آنان در کشورهای مختلف بحث و بررسی به عمل آمد.

این جلسه در دفتر جناب آقای سید کاظم سجادی معاون محترم کنسولی و امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور برگزار گردید. در این جلسه آقای دکتر جعفر کوشا ریاست محترم اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری و دکتر حسین محمدنبی وکیل دادگستری و جناب آقای مسعودیان مدیرکل امور مجلس وزارت امور خارجه و جناب آقای شاهرخی ریاست اداره ایرانیان خارج از کشور و جناب آقای دکتر سادات میدانی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

 جناب آقای سجادی معاون محترم کنسولی وزارت خارجه ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور ریاست محترم اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری و همکاران از اینکه از کمک‌های کانون‌های وکلا در زمینه‌های مذکور استفاده شود استقبال نمودند و نحوه این همکاری‌ها را به منظور حمایت و صیانت از حقوق ایرانیان خارج از کشور بیان داشتند و مساعدت صدا و سیما نسبت به ارائه مشاوره‌های حقوقی به ایرانیان خارج از کشور را ضروری دانستند.

 ریاست محترم اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری نیز ضمن توضیحات لازم برای کمک به ایرانیان در خارج از کشور توضیحات لازم را بیان نمودند و اینکه باید تفاهم‌نامه‌ای با جزئیات بیشتر تنظیم شود؛ همانگونه که با کانون وکلای ارمنستان تفاهم تنظیم گردید. همچنین با دیگر کشورهایی که ایرانیان‌ مقیم آن مشکلات قضائی بیشتری دارند و در حال سپری کردن حبس‌های طولانی‌ مدت و یا در انتظار حکم اعدام محاکم هستند. در مقابل نیز در داخل کشور به زندانیان خارجی تبعه آن کشورها مساعدت قانونی مبذول گردد.

 برای پاسخ به سوالات و مشکلات حقوقی ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز اعلام آمادگی صورت پذیرفت.

 همچنین جهت برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش افزایی مقرر شد هماهنگی صورت پذیرد.

 در پایان ادامه جلسات مشترک برای انجام موارد مطروحه مورد موافقت قرار گرفت.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=32783
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 982 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما