• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18
دکتر جعفر کوشا در مراسم تحلیف ۱۰۱ نفر از کارآموزان وکالت پایه یک عضو کانون وکلای دادگستری خوزستان در اهواز

کانون وکلا همواره نیازمند وحدت است ما حلقه اتصال بین مردم و حاکمیت هستیم و بابت وجود این شغل الهی باید به خود ببالیم

  • کد خبر : 33206
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۳۳
کانون وکلا همواره نیازمند وحدت است ما حلقه اتصال بین مردم و حاکمیت هستیم و بابت وجود این شغل الهی باید به خود ببالیم
آئین تحلیف کارآموزان وکالت پایه یک دادگستری خوزستان در روز یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹، با حضور دکتر جعفر کوشا رئیس و ابراهیم کیانی نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور، دکتر سیدیزداله طاهری نسب رئیس و سایر اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان در اهواز برگزار شد.

در این مراسم رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور با بیان اینکه استقلال و آزادی در امر دفاع خط قرمز ماست، اظهار داشت: شغل وکالت از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است که به تبع آن، نیاز به ادای سوگند در این حرفه است.
وی افزود: امروز سوگند یاد می‌کنید و اهمیت این شغل برای شما چند برابر می شود، البته نباید فکر کنید که با تحلیف کار شما در تحلیل قواعد حقوقی تمام شده است بلکه شما باید بتوانید مجری قانون باشید و به خوبی از قانون دفاع کنید و تفسیر قانون را بدانید.
دکتر جعفر کوشا با تاکید بر حفظ اسرار موکلان و رازداری در وکالت، عنوان کرد: هر یک از شما باید در رازداری و عدم افشای اسرار موکلان خود هوشیار باشید و مبادا با انجام این کار ناپسند مرتکب جرم شوید.

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور تاکید کرد: برای یک دفاع موفق و به حق باید بتوانید همواره با افراد شاخص در این بخش مشورت نمایید، چرا که موضوعات حقوقی بسیار پیچیده است و نوع دفاع شما در دادگاه نشانگر ارزش کار و دانایی شما است.
وی بیان داشت: یک وکیل همواره لازم است مطالعه کند و اگر دنبال استقلال در این حرفه هستیم باید از علم و دانش کافی برخوردار باشیم تا جایگاه خود و کانون وکلا به نحو احسن حفظ شود.
دکتر کوشا با بیان اینکه جسارت و صداقت لازمه دفاع در وکالت است، تصریح کرد: با صداقت و جسارت کافی در جهت تقبل پرونده‌هایی که به شما پیشنهاد می شود گام بردارید، اگر احساس کردید دانش و تسلط کافی نسبت به دفاع از پرونده‌ای و پیگیری های لازم را ندارید، صادقانه آن را رد کنید.
رئیس اسکودا ادامه داد: شجاعت در وکالت به معنای بی‌اخلاقی نیست، بلکه به این معناست که اخلاق حرفه‌ای را بلد باشید و بدانید در چه زمانی باید ادای احترام، دفاع و اعتراض کنید.
وی با بیان اینکه فلسفه وجود اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایجاد اتحاد است، گفت: همه وکلا نیاز به اتحاد داریم چرا که این مهم باعث ارتقا می‌شود و همه باید در چارچوب قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی با یکدیگر متحد باشیم و استقلال خود را حفظ کنیم.
دکتر کوشا افزود: اگر آسمان را عدالت فرض کنیم، یک فرشته برای پرواز به سمت آن، نیاز به دو بال دارد که یک بال شما و ما، و یک بال دیگر قاضی است و این دو بال با هم پرواز می کنند تا به عدالت نزدیک شویم.
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور با بیان اینکه استقلال وکلا لازمه حاکمیت است، تصریح کرد: کانون وکلا همواره نیازمند وحدت است ما حلقه اتصال بین مردم و حاکمیت هستیم و بابت وجود این شغل الهی باید به خود ببالیم.
وی عنوان کرد: ما نیاز به تامین و امنیت شغلی در حرفه وکالت داریم، در اتحادیه سعی می کنیم در بحث آموزش و خود انتظامی همواره ایجاد اتحاد کنیم و با یک صدا بگوییم در چارچوب قانون اساسی، مستقل هستیم.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=33206
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1049 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما