• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12
رئیس اسکودا:

یک جریان فکری در مجلس کنونی به دنبال حذف وکیل از اجتماع است

  • کد خبر : 36697
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
یک جریان فکری در مجلس کنونی به دنبال حذف وکیل از اجتماع است
رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری در ضیافت شام وکلای همدان به میزبانی کانون وکلای استان هشدار داد که یک جریان فکری در مجلس کنونی به دنبال حذف وکیل از اجتماع است تا نه تنها رابطه آن را با دستگاه قضا قطع کند بلکه افراد دیگری را به نام وکیل در صحنه قضایی کشور و جامعه بگنجاند

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری همدان، دکتر جعفر کوشا با بیان اینکه اگر جامعه وکالت هوشیار نباشد در آینده ای نزدیک نهاد وکالت با بحران شدیدتر مواجه خواهد شد، گفت: امروز استقلال ما را هدف گرفته اند و با جریان سازی هایی که می کنند به دنبال گوشه گیر شدن نهاد وکالت هستند.

وی افزود: در کمیسیون جهش تولید مجلس افرادی که به ظاهر اقتصاددان هستند طرح تسهیل مجوز کسب و کار را پیگیری کردند و امروز تبدیل به قانون شده است اما آیا می دانید اهداف پشت پرده این حرکت چیست؟ برنامه ریزی های بیرون از مجلس که توسط همان جریان فکری که در داخل مجلس دنبال می شود و به بهانه اشتغالزایی و شعارهایی که نمی توان با آن مقابله کرد، اهدافی را دنبال می کنند.

وی هدف افرادی که حذف نهاد وکالت را دنبال می کنند ورود در دستگاه قضا و رسیدن به منافع خود دانست و اظهار داشت: این افراد می خواهند با نفوذ در دستگاه قضا پرونده‌های کیفری، حقوقی، تجاری و مالی را مدیریت کنند و می دانند که اگر در این مسیر وکلا نقش داشته باشند آن‌ها در رسیدن به اهدافشان دچار مشکل می شوند، بنا بر این تمام تلاش خود را دارند که وکلا را از صحنه به در کنند. رئیس اسکودا همچنین تاکید کرد: قوه قضائیه نماد عدالت است و اگر در این مسیر با تفکرات شکل گرفته علیه وکلا مقابله نکند عدالتی باقی نخواهد ماند.

دکتر کوشا ادامه داد: مردم زمانیکه از وکیل صحبت می کنند معتقدند یک وکیل انسانی فرهیخته است که دغدغه مند مسائل اجتماعی است و به نوعی پناه آنان است، بنابراین وکلا باید تلاش کنند که آگاه به مسائل روز جامعه خود باشند و تنها فعالیت خود را به گرفتن پرونده و موکل متمرکز نکنند و به دنبال آن باشند که به عنوان نماینده مجلس و یا مددخواهان اجتماعی در کنار مردم باشند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=36697
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1071 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما