• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
19
دکتر کوشا در امضای تفاهم نامه با بهزیستی اعلام کرد:

آمادگی اتحادیه سراسری کانون وکلا برای استقرار وکیل در بهزیستی استانها به صورت شیفتی

  • کد خبر : 33390
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
آمادگی اتحادیه سراسری کانون وکلا برای استقرار وکیل در بهزیستی استانها به صورت شیفتی
رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران در آئین امضاء تفاهمنامه مشترک با سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه معاضدت حقوقی و قانونی تکلیف قانونی است، گفت: آمادگی داریم در بهزیستی استانها وکلایی را به صورت شیفتی مستقر کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بهزیستی دکتر جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در آئین امضاء تفاهمنامه مشترک با سازمان بهزیستی کشور در راستای تحقق مفاد اصول ۲۱ و ۲۹ و ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده واحده تشکیل بهزیستی و ماده ۲۳ قانون حمایت از معلولان و مطابق بند ۲ ماده ۱۹ قانون وکالت و بند ۵ ماده ۶ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا دادگستری، گفت: وکالت امری خدایی و الهی است؛ در حال حاضر ۲۵ کانون وکلا در سراس کشور فعالیت می‌کنند.

کوشا یکی از وظایف کانون را معاضدت حقوقی و قانونی برشمرد و گفت: ارجح و اصلح معاضدت به افرادی است که بیشتر نیازمند هستند به عبارتی افراد تحت پوشش بهزیستی اعم از معلولان و … چرا که حق بر حیات موضوع حقوق بشری است.

وی با بیان اینکه معاضدت حقوقی و قانونی تکلیف قانونی است، ادامه داد: شرعا، اخلاقا و قانونی وظیفه داریم به افراد دارای معلولیت که توانایی بالا رفتن از پله‌های دادگاه‌ها را ندارند و همچنین افراد آسیب‌پذیر و زیر خط فقر حمایت کنیم.
کوشا در پایان با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق»، یادآور شد: برای تمام کردن اخلاق باید به همنوع خودمان کمک کنیم و اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران در هر زمان، مکان و شرایطی آمادگی دارد برای مددجویان بهزیستی معاضدت حقوقی و قضایی داشته باشد و می‌توانیم در بهزیستی استانها وکلایی را به صورت شیفتی مستقر کنیم تا خدمات لازم را ارائه دهند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=33390
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1199 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما