• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

آملی لاریجانی خواستار شد: پیگیری فوری «اصلاحیه قانون محکومیت‌های مالی» و «لایحه وکالت»

  • کد خبر : 1122
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۶

رییس قوه قضاییه در دیدار با اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، پیگیری و بررسی هرچه سریع‌تر لوایح حقوقی و قضایی به ویژه لایحه اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و لایحه قانون وکالت و تصویب آن متناسب با مصالح نظام را خواستار شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله صادق آملی […]

رییس قوه قضاییه در دیدار با اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، پیگیری و بررسی هرچه سریع‌تر لوایح حقوقی و قضایی به ویژه لایحه اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و لایحه قانون وکالت و تصویب آن متناسب با مصالح نظام را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در ابتدای این دیدار با تسلیت شهادت حضرت امام جواد (ع)، ترکیب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی را ترکیبی مناسب و اعضای این کمیسیون را چهره‌هایی آشنا با مسائل و مشکلات قوه قضاییه توصیف کرد و گفت:‌ امیدواریم با وجود این ترکیب بسیار خوب و چهره‌های آشنا و مطلع از وضعیت قوه قضاییه، شاهد تعامل مناسبی میان مجلس و قوه قضاییه با هدف حل و فصل مسائل دستگاه قضایی باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لوایح حقوقی و قضایی، تصویب هر چه سریع‌تر این لوایح از جمله لایحه اصلاح قانون محکومیت‌های مالی و لایحه قانون وکالت را موجب کمک به دستگاه قضایی و رفع مشکلات مردم دانست.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: متاسفانه افرادی هستند که به دلیل اعسار و ناتوانی در بازپرداخت مبالغی ناچیز در حد دو یا سه میلیون تومان و یا حتی کمتر، مدت‌ها در زندان به سر می‌برند و افرادی از این قانون به عنوان اهرم فشار علیه دیگران به ویژه در مساله مهریه و دیه استفاده می‌کنند.

آملی لاریجانی از نمایندگان مجلس خواست در هنگام بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی کاملا دقت کنند تا این قانون موجب سوء استفاده افراد و نیز موجب زندانی‌شدن افراد تنگ‌دست و معسر نشود.

وی افزود: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی باید هنگام بررسی این لایحه تمام جوانب آن را در نظر بگیرند و تعابیری را به کار گیرند که هم موجب سوء استفاده مجرمان نشود و هم قابل تفاسیر مختلف نباشد.

رییس قوه قضاییه سپس به موضوع وکالت اشاره کرد و با تاکید بر این‌که قوه قضاییه به دنبال این نیست که وکلا به ابزاری در دست دستگاه قضایی تبدیل شوند، اظهار کرد: روح کلی لایحه‌ای که از سوی قوه قضاییه برای موضوع وکالت به مجلس تقدیم شده، این است که ضمن حفظ استقلال وکلا شرایط به‌گونه‌ای شود که تعامل بیشتری برقرار شود.

آملی لاریجانی تصریح کرد: قانون مربوط به وکلا باید این خصوصیت را داشته باشد که هر فردی بدون توجه به شرایط و ویژگی‌های لازم برای اخذ وکالت، نتواند وارد این حرفه شود.

وی ادامه داد: وکلا باید مستقل باشند و با استقلال خود به دستگاه قضایی کمک کنند اما نباید این طور باشد کسانی که حدود قانونی را رعایت نمی‌کنند، در این کار وارد شوند یا از این حرفه سوء استفاده کنند.

پس از پایان سخنان رییس قوه قضاییه، نمایندگان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به بیان نقطه‌نظرات و ارائه گزارش از حوزه انتخابیه خود پرداختند.

در این دیدار نمایندگان این کمیسیون بر ضرورت تلاش برای کاهش مشکلات قوه قضاییه و تعامل هر چه بیشتر با دستگاه قضایی تاکید و پیشنهاداتی را به منظور تعامل هرچه بیشتر مجلس و قوه قضاییه مطرح کردند که مورد استقبال رییس دستگاه قضایی قرار گرفت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1122

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما