• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12

آنچه در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه گذشت

  • کد خبر : 4742
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرنگار حقوقی ایرنا، صادق آملی لاریجانی روز شنبه در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه که در سالن اجلاس سران برگزار شد گفته است: قانون برنامه پنجم قوه قضاییه را در سال اول الزام کرده بود، لایحه پلیس قضایی را به دولت بفرستد که متاسفانه دولت قبل این لایحه را بایگانی کرد و به […]

به گزارش خبرنگار حقوقی ایرنا، صادق آملی لاریجانی روز شنبه در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه که در سالن اجلاس سران برگزار شد گفته است: قانون برنامه پنجم قوه قضاییه را در سال اول الزام کرده بود، لایحه پلیس قضایی را به دولت بفرستد که متاسفانه دولت قبل این لایحه را بایگانی کرد و به مجلس نفرستاد.

وی گفت: گاهی برخی لوایح تکه پاره می شوند که این غفلت را در آیین دادرسی کیفری شاهد بودیم و ۲۰۰ مورد تخلف و تصرف دولت در این لایحه رویت شد که اصلا متوجه نبودیم.

رییس دستگاه قضا گفت: این لایحه مجددا روی کار آمد و در دولت یازدهم در دو جلسه بررسی و نهایی شد و بزودی به مجلس می رود و امیدواریم مجلس کمک کند.

آملی لاریجانی در مورد لایحه جامه وکالت گفت: این لایحه نیز سرنوشتی مشابه سرنوشت لایحه پلیس قضایی پیدا کرد و در دولت قبل بایگانی شد.

رییس دستگاه قضا ادامه داد: برخی وکلا فکر می کنند با تصویب این لایحه، استقلال آنها از بین می رود در حالیکه نظارت و استقلال در حد معقول حفظ شده است.

وی ادامه داد: این موضوع که وکالت کاملا از نظارت قوه قضاییه بیرون باشد درست نیست، اما این نظارت استقلال را کمرنگ نمی کند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه برخی وکلا مطرح کردند که ابلاغ توسط رییس دستگاه قضا، استقلال آنها را از بین می برد خاطر نشان کرد: اگر این طور باشد پس قضات نیز استقلال ندارند.

وی ادامه داد: استقلال قاضی با ابلاغ رییس دستگاه قضا از بین نمی رود زیرا دستگاه قضا به رای قضات جز در بحث اعمال ماده ۱۸ که وظیفه قوه قضاییه است، اعتراض نمی کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=4742
  • 1310 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آنچه در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه گذشت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما